
آیا می خواهید یک نظرسنجی امتیاز خالص پروموتر (NPS) در وردپرس ایجاد کنید؟
امتیاز خالص تبلیغ کننده یک روش محبوب برای اندازه گیری وفاداری مشتری است، بنابراین می توانید تصویر برند خود را بهبود ببخشید، ایده های محصول جدید را بیابید و خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید.
در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی یک نظرسنجی Net Promoter Score® در وردپرس ایجاد کنید و چگونه از آن برای بهبود کسب و کار خود به درستی استفاده کنید.

امتیاز خالص پروموتر چیست؟
Net Promoter Score یک ابزار مدیریتی است که به کسب و کارها کمک می کند وفاداری مشتری را اندازه گیری کنند. این ایده برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از دو سوم از شرکت های Fortune 1000 آن را پذیرفته اند.
در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.
این بر اساس یک سوال است: “چقدر احتمال دارد که شرکت/محصول/خدمات ما را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟”
پاسخ در مقیاس 0 تا 10 داده می شود.

به مشتریانی که با امتیاز 9 یا 10 پاسخ می دهند، «مبلغان» گفته می شود. اینها وفادارترین مشتریان برند شما هستند و به احتمال زیاد دوباره خرید می کنند و کسب و کار شما را به دیگران توصیه می کنند.
کاربرانی که با امتیاز بین 0-6 پاسخ می دهند “متخلف” محسوب می شوند. اینها مشتریانی هستند که از کسب و کار شما راضی نیستند و کمترین احتمال را دارند که کسب و کار شما را بخرند یا توصیه کنند.
مشتریانی که با نمره 7 یا 8 پاسخ می دهند، «منفعل» نامیده می شوند. آنها میتوانند تبلیغکننده یا مخالف باشند و کمتر احتمال دارد که فعالانه کسبوکار و محصولات شما را به دوستان یا همکاران خود توصیه کنند.
امتیاز نهایی NPS شما با کم کردن درصد مخالفان از درصد مروج محاسبه می شود. امتیاز کل از 100- تا 100 متغیر است.
امتیاز 100- به این معنی است که همه مشتریان مخالف هستند و نمره کامل 100 به این معنی است که همه مشتریانی که در نظرسنجی شرکت کردند، مروج بودند. به طور کلی، نمره اعداد مثبت (0-40) خوب و نمره 50 یا بیشتر عالی در نظر گرفته می شود.
با توجه به محبوبیت نظرسنجی های NPS در بین مشاغل، ابزارهای نظرسنجی بسیار گران قیمت زیادی وجود دارد که صدها دلار در ماه از شما دریافت می کنند. این راه حل ها برای مشاغل کوچک چندان مقرون به صرفه نیستند.
خوشبختانه، میتوانید از یک افزونه نظرسنجی وردپرس از WPForms استفاده کنید که به شما کمک میکند نظرسنجیهای قدرتمند NPS را با کسری از هزینه ایجاد کنید.
بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک نظرسنجی Net Promoter Score در وردپرس بیندازیم.
یک نظرسنجی Net Promoter Score (NPS) در وردپرس ایجاد کنید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه WPForms را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
WPForms یک افزونه پولی است و برای دسترسی به افزونه نظرسنجی مورد استفاده در این آموزش حداقل به برنامه Pro آنها نیاز دارید.
در هنگام فعال سازی باید مراجعه کنید WPForms » تنظیمات صفحه وردپرس خود را وارد کنید تا کلید مجوز خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در ناحیه حساب خود در وب سایت WPForms پیدا کنید.

پس از وارد کردن کلید مجوز، باید مراجعه کنید WPForms » پلاگین ها صفحه و «افزونه نظرسنجی و نظرسنجی» را پیدا کنید.
ادامه دهید و روی دکمه «نصب افزونه» کلیک کنید. WPForms اکنون افزونه را نصب و فعال می کند.

اکنون آماده ایجاد اولین فرم نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده خود هستید.
سر به WPForms » افزودن جدید از پنل مدیریت وردپرس برای ایجاد یک فرم جدید. ابتدا باید یک عنوان برای فرم خود ارائه دهید و سپس یک قالب فرم را انتخاب کنید.
WPForms بسیاری از قالب های فرم از پیش ساخته شده را ارائه می دهد. شما به سادگی می توانید یک الگوی فرم NPS را از نوار جستجو در سمت چپ جستجو کنید.
برای این آموزش از قالب «فرم ساده نظرسنجی NPS» استفاده خواهیم کرد.

WPForms اکنون رابط فرم ساز را با برخی از فیلدهای فرم نظرسنجی معمولی بارگیری می کند.
این یک فرم ساز کشیدن و رها کردن است که در آن می توانید به سادگی با اشاره و کلیک برای ویرایش هر فیلد فرم موجود یا اضافه کردن فیلدهای جدید از ستون سمت چپ.

اگر روی فیلدهای فرم موجود کلیک کنید، گزینه های سفارشی سازی بیشتری را مشاهده خواهید کرد.
به عنوان مثال، می توانید متن هر سوال را تغییر دهید و آن را به یک قسمت ضروری تبدیل کنید.

فرم نظرسنجی امتیاز خالص پروموتر شما تقریباً آماده است. فقط گرفتن امتیاز چندان مفید نیست زیرا نمی دانید چرا آن مشتریان ناراضی یا خوشحال هستند.
بیایید چند فیلد شرطی هوشمند را به فرم اضافه کنیم تا بازخورد مفیدتری از کاربران دریافت کنیم.
منطق شرطی به فرم نظرسنجی رتبه بندی Net Promoter اضافه شد
WPForms دارای یک ویژگی منطقی شرطی هوشمند است که به شما امکان می دهد فیلدهای فرم را بر اساس پاسخ های کاربر به فیلدهای فرم قبلی نشان دهید یا پنهان کنید.
میتوانید از این ویژگی برای درخواست بازخورد بیشتر از کاربران بر اساس پاسخهایشان استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید از کاربرانی که امتیازی بین ۰-۶ انتخاب میکنند بخواهید به شما فرصتی دیگر بدهند تا اوضاع را درست کنید. این مشتریان ناراضی هستند و درخواست فرصتی از آنها برای اصلاح کارها به شما کمک می کند تا رابطه خود را با این مشتریان بهبود بخشید.
به همین ترتیب، میتوانید از کاربرانی که بین 9 تا 10 امتیاز میگیرند، بخواهید که یک گواهینامه بگذارند و از آنها اجازه بگیرید تا آن را در وبسایت خود به اشتراک بگذارند. اینها وفادارترین مشتریان شما هستند و توصیفات آنها می تواند به شما کمک کند تا اثبات اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید.
بیایید این فیلدهای مشروط را به فرم نظرسنجی NPS شما اضافه کنیم.
ابتدا سوال را از طریق مقیاس NPS انتخاب کنید. سپس از منوی سمت چپ به تب “Smart Logic” بروید و روی کلید “Enable Conditional Logic” کلیک کنید تا گزینه فعال شود.

ما فقط می خواهیم این فیلد را به کاربرانی که با امتیاز بین 0 تا 6 پاسخ می دهند نشان دهیم. برای این کار، منطق شرطی را به این فیلد فرم اضافه می کنیم.
WPForms منطق پیش فرض را اضافه می کند. با این حال، میتوانید رتبهبندی را که میخواهید سؤال نظرسنجی را برای آن نمایش دهید، ویرایش کنید.
به طور مشابه، می توانید منطق شرطی را برای سوال دوم در نظرسنجی تنظیم کنید. بهطور پیشفرض، WPForms شرایط را برای شما تعیین میکند و تنها زمانی فیلد را نشان میدهد که نتیجه بین 7 و 9 باشد.

شما می توانید این شرایط را مطابق با نیازهای تحقیقاتی خود ویرایش کنید. با این حال، اگر تازه شروع کرده اید، توصیه می کنیم از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید.
حالا این روند را برای سوالات دیگر فرم تکرار کنید. فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید.
افزودن نظرسنجی امتیاز خالص تبلیغ کننده خود به وردپرس
WPForms اضافه کردن فرم ها را به هر پست یا صفحه در وب سایت شما بسیار آسان می کند.
برای شروع می توانید به سادگی روی دکمه “Embed” در فرم ساز کلیک کنید.

سپس 2 گزینه برای تعبیه نظرسنجی NPS خود خواهید دید. می توانید یک صفحه جدید ایجاد کنید یا یک صفحه موجود را انتخاب کنید.
برای این آموزش گزینه «ایجاد صفحه جدید» را انتخاب می کنیم.

سپس یک پنجره پاپ آپ باز می شود.
فقط یک نام برای صفحه جدید خود وارد کنید و روی دکمه “Let’s Go” کلیک کنید.

سپس باید فرم نظرسنجی NPS خود را که در ویرایشگر محتوا تعبیه شده است ببینید.
همچنین می توانید از بلوک WPForms برای اضافه کردن فرم NPS در هر نقطه از وب سایت خود استفاده کنید.

فقط روی دکمه “+” کلیک کنید تا بلوک WPForms را اضافه کنید. سپس شکل خود را از منوی کشویی انتخاب کنید.
اکنون می توانید تغییرات خود را ذخیره کرده و از وب سایت خود دیدن کنید تا فرم را در عمل مشاهده کنید.

اکنون، هر بار که یک کاربر امتیازی بین 0 تا 6 انتخاب می کند، فیلد دیگری را در فرم می بیند که بازخورد درخواست می کند.
نتایج امتیاز خالص پروموتر خود را مشاهده کنید
هنگامی که فرم شما فعال شد، WPForms شروع به محاسبه امتیاز خالص تبلیغ کننده شما بر اساس نتایج نظرسنجی می کند. می توانید پیوند نظرسنجی NPS را با استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ برای مشتریان خود ارسال کنید تا آنها را به تکمیل آن تشویق کنید.
پس از اینکه چندین کاربر فرم را پر کردند، می توانید ادامه دهید و نتیجه خود را بررسی کنید.
برای انجام این کار، به WPForms » همه فرم ها از داشبورد وردپرس خود و روی پیوند “نتیجه نظرسنجی” در فرم نظرسنجی Net Promoter کلیک کنید.

WPForms اکنون کل امتیاز خالص پروموتر شما را به همراه تعداد مروجین، منتقدان و منفعلان نمایش می دهد. همچنین نتایج را به نمودارها، میله ها و نمودارهای زیبا تقسیم می کند.
می توانید از بازخورد کاربران برای بهبود محصول خود، افزودن ویژگی های جدید و همچنین ارائه پشتیبانی به مشتریان ناراضی و تبدیل آنها به حامیان وفادار برند استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به راحتی یک نظرسنجی Net Promoter Score (NPS) در وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در مورد نحوه انتخاب بهترین هاست وردپرس و نحوه دریافت گواهی رایگان SSL برای سایت وردپرس خود ببینید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک