
آیا می خواهید یک برنامه وفاداری WooCommerce ایجاد کنید؟
یک برنامه وفاداری می تواند مشتریان را به فروشگاه آنلاین شما بازگرداند و آنها را از رقبای شما دور نگه دارد. همچنین می تواند راهی عالی برای پاداش دادن به بهترین مشتریان شما و ایجاد احساس ارزشمندی در آنها باشد.
در این راهنما، نحوه ایجاد یک برنامه وفاداری برای فروشگاه WooCommerce خود را به شما نشان خواهیم داد.

چرا یک برنامه وفاداری ووکامرس ایجاد کنیم؟
ایجاد یک برنامه وفاداری می تواند راهی عالی برای فروش بیشتر در فروشگاه آنلاین شما باشد.
یک برنامه وفاداری مشتریان را تشویق می کند که به وب سایت وردپرس شما بازگردند، که کلید اجرای یک کسب و کار موفق در دراز مدت است. حتی میتواند با دادن دلیل به خریداران برای اضافه کردن اقلام بیشتر به سبد خرید، میانگین هزینه هر مشتری را افزایش دهد.
اکثر فروشگاه ها برای خرید محصولات و خدمات به مشتریان امتیاز می دهند. با این حال، شما همچنین می توانید به مشتریان برای اقدامات دیگری مانند ایجاد یک حساب کاربری، ثبت اولین سفارش، اشتراک در خبرنامه ایمیل خود یا هزینه کردن در یک حساب خاص، پاداش دهید.
حتی می توانید برای بازگشت به سبد خرید رها شده و تکمیل خرید، امتیاز اضافی به مشتری بدهید. به این ترتیب، برنامه وفاداری می تواند به شما کمک کند تا فروش چرخ دستی های رها شده در ووکامرس را بازیابی کنید.
با این اوصاف، بیایید نگاهی به نحوه اضافه کردن یک برنامه وفاداری به WooCommerce بیندازیم.
راه اندازی برنامه وفاداری ووکامرس
ساده ترین راه برای ایجاد یک برنامه وفاداری استفاده از کوپن های پیشرفته است. این بهترین افزونه کوپن وردپرس است و به شما امکان می دهد انواع کوپن ها، برنامه ها را ایجاد کنید، یکی بخرید، یک پیشنهاد رایگان و جوایز دیگر دریافت کنید.
پس از ایجاد یک برنامه وفاداری، کوپن های پیشرفته به مشتری نشان می دهد که برای هر اقدام، از جمله خرید یک محصول خاص، چند امتیاز دریافت می کند.

ابتدا باید افزونه Advanced Coupons رایگان و Premium Advanced Coupons Loyalty Program را نصب و فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر، لطفا راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
توجه داشته باشید: برای دریافت “همه در یک بسته” می توانید کوپن های توسعه یافته و پلاگین های برنامه وفاداری را با هم خریداری کنید.
سپس فقط به کوپن » برنامه وفاداری در داشبورد مدیریت وردپرس خود و روی برگه “مجوز” کلیک کنید.

اکنون می توانید کلید مجوز و آدرس ایمیلی را که برای خرید کوپن های پیشرفته استفاده کرده اید وارد کنید. با ورود به حساب کاربری خود در وب سایت Advanced Coupons می توانید این اطلاعات را پیدا کنید.
سپس پیش بروید و روی تب “تنظیمات” کلیک کنید. این شما را به صفحه ای می برد که در آن می توانید برنامه وفاداری ایجاد کنید.
برای مبتدیان، اجازه دهید به اعضا وقتی اقدامات خاصی در وب سایت شما انجام می دهند، امتیاز بدهیم، مانند بررسی محصول، ارسال نظر یا خرید محصول.
در «نسبت قیمت به امتیازات کسب شده» میبینیم که افزونه برنامه وفاداری به ازای هر 1 دلار خرج شده، 1 امتیاز به مشتریان میدهد.

اگر می خواهید برنامه وفاداری WooCommerce شما چشمگیرتر به نظر برسد، امتیاز بیشتری به مشتریان می دهید. برای مثال، اعضا می توانند به ازای هر 1 دلاری که خرج می کنند، 2 امتیاز یا 10 امتیاز کسب کنند.
“نسبت امتیاز به بازخرید” تعداد امتیازهایی است که برای کسب یک دلار به عنوان بخشی از برنامه وفاداری شما لازم است.
به طور پیش فرض، مشتریان به ازای هر 10 امتیاز، 1 دلار کسب می کنند. این بدان معناست که یک مشتری باید 10 امتیاز برای دریافت کوپن تخفیف 1 دلاری بازخرید کند. شما می توانید این مقادیر را به هر چیزی که می خواهید تغییر دهید.
همچنین میتوانید نام طرح وفاداری خود را با تایپ کردن در قسمت «نام امتیازها» تغییر دهید. ما «امتیازهای شگفتانگیز» را برای برنامه وفاداری خود انتخاب کردیم، اما ممکن است بخواهید از چیزی مارکدارتر مانند Starbucks با «ستارههای» خود استفاده کنید.

در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چگونه امتیازات خود را محاسبه کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به مشتری در صورت استفاده از کد کوپن امتیاز کمتری نسبت به مشتری که از کوپن استفاده نکرده است، بدهید. به این ترتیب می توانید بهترین پاداش ها را به بهترین مشتریان خود بدهید.
برای انجام این کار، روی تب “کسب امتیاز” کلیک کنید. در اینجا میتوانید کادرها را علامت بزنید تا هنگام اعطای امتیاز، تخفیفها، مالیاتها، هزینههای تحویل و هر گونه هزینه را در نظر بگیرید.

بسیاری از بازارهای آنلاین و فروشگاه های دیجیتال فقط به خاطر خرج کردن پول به مشتریان پاداش می دهند. با این حال، ممکن است اقدامات دیگری نیز وجود داشته باشد که به نفع شما باشد، بنابراین بهتر است به مشتریان برای انجام این اقدامات پاداش دهید.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید به بازدیدکنندگان برای ثبت نام در سایت عضویت خود، ارسال یک بررسی محصول یا حتی نظر دادن در مورد یک پست وبلاگ، جایزه بدهید.
به سادگی به بخش Point Totals بروید و سپس برای هر اقدامی که امتیاز مشتری را به دست میآورد، روی دکمه ضامن کلیک کنید.

پس از فعال کردن این سوئیچ ها، تنظیمات پیکربندی جدید را بررسی کنید.
برای مثال، باید وارد کنید که مشتریان برای ثبت نام به عنوان کاربر جدید چند امتیاز دریافت می کنند.

همچنین میتوانید با دادن امتیاز اضافی برای سفارشهای بیش از مقدار مشخص، خریداران را تشویق کنید که بیشتر خرج کنند.
برای انجام این کار، سوئیچ ‘Spend over a specific مقدار’ را فعال کنید و سپس مقداری را در قسمت ‘Spend over athreshold’ وارد کنید.

در دوره های شلوغ خرید، ممکن است بخواهید به مشتریان دلیل اضافی برای خرید از فروشگاه خود بدهید. به عنوان مثال، میتوانید در طول بلک فرایدی امتیاز بیشتری اعطا کنید تا مشتریان وسوسه نشوند از رقیب خرید کنند.
با فعال کردن نوار لغزنده «امتیاز اضافی برای کسب در طول دوره» میتوانید در طول یک دوره مشخص به مشتریان امتیاز بیشتری بدهید. در مرحله بعد، یک محدوده تاریخ و زمانی را در بخش «امتیاز اضافی برای کسب در طول دوره» وارد کنید و تعداد امتیازهای مشتریان را وارد کنید.

تنظیمات بیشتری وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید، اما برای راه اندازی یک برنامه وفاداری WooCommerce کافی است. وقتی از نحوه تنظیم برنامه راضی بودید، به پایین صفحه بروید و روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
برنامه جدید وفاداری WooCommerce شما اکنون فعال است.
به طور خودکار برای مشتریان خود حساب ایجاد کنید
مشتریان شما باید یک حساب کاربری برای جمع آوری امتیازات وفاداری ایجاد کنند.
این قبلاً افراد را تشویق می کند تا در فروشگاه آنلاین شما ثبت نام کنند. با این حال، زمانی که بازدیدکننده اولین خرید خود را انجام می دهد، می توانید به طور خودکار یک حساب ایجاد کنید. این می تواند تجربه خرید شما را بهبود بخشد و می تواند اعضای بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.
برای ایجاد خودکار حساب کاربری برای یک مشتری جدید، به WooCommerce » تنظیمات. سپس روی تب “Accounts and Privacy” کلیک کنید.

برای شروع، می توانید علامت «اجازه به مشتریان برای ثبت سفارش بدون حساب» را بردارید تا مشتریان نتوانند به عنوان مهمان پرداخت کنند. این کار افراد بیشتری را تشویق می کند تا در سایت شما ثبت نام کنند، اما ممکن است باعث شود که خریداران بیشتری از خرید خود صرف نظر کنند و سبد خرید خود را رها کنند.
با توجه به آنچه گفته شد، راه اندازی ردیابی تبدیل در ووکامرس و ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس خود ایده خوبی است. سپس می توانید ببینید که آیا این تغییر به نرخ تبدیل شما آسیب می زند یا خیر.
سپس کادر «اجازه به مشتریان برای ورود به حساب موجود در حین پرداخت» را علامت بزنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید، می خواهید ایجاد حساب کاربری را برای مشتریان تا حد امکان آسان کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می کنیم همانطور که در تصویر زیر می بینید، تمام کادرهای قسمت Create Account را علامت بزنید.

WooCommerce اکنون به طور خودکار به مشتریانی که برای اولین بار میآیند، اطلاعاتی درباره نحوه دسترسی به حساب جدیدشان ایمیل میکند.
برنامه وفاداری WooCommerce در عمل
برنامه وفاداری شما کار می کند! هنگامی که یک مشتری امتیاز وفاداری به دست آورد، می تواند با مراجعه به آن، آنها را به کوپن تبدیل کند حساب من » امتیازهای پاداش من.
سپس مشتری می تواند به سادگی تعداد امتیازی که می خواهد استفاده کند را وارد کند و وبلاگ یا وب سایت وردپرس شما ارزش کوپن را نشان می دهد.
مشتری می تواند ادامه دهد و روی “Redeem” کلیک کند تا این کوپن تولید شود.
در تصویر زیر مشتری با تبدیل 500 امتیاز خود یک کوپن 5 دلاری ایجاد کرده است. آنها هنوز 550 امتیاز برای بازخرید دارند.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که چگونه یک برنامه وفاداری WooCommerce ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک پنجره بازشو WooCommerce و بهترین برنامه های شماره تلفن کسب و کار مجازی را بررسی کنید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک