آیا می خواهید مشکل بودجه خزیدن سئو وردپرس خود را برطرف کنید؟
بودجه خزیدن سئو تعداد دفعاتی است که موتورهای جستجو صفحات وب سایت شما را می خزند. بودجه خزیدن کمتر می تواند نمایه سازی به موقع صفحات شما را کند کند. این می تواند به رتبه بندی SEO شما آسیب برساند و ترافیک کلی شما را کاهش دهد.
در این مقاله، مشکل بودجه خزیدن سئو وردپرس و نحوه رفع سریع آن را توضیح خواهیم داد.
از آنجایی که این موضوع بسیار بزرگی است، ما آن را به بخشهای قابل فهم تقسیم کردهایم. در اینجا عناصر مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت:
خزیدن جستجو چگونه کار می کند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل از ربات های پیچیده (برنامه های کامپیوتری) برای بازدید از وب سایت های موجود در اینترنت استفاده می کنند.
این ربات ها به دنبال تغییرات در یک وب سایت هستند و آنها را با فهرست اصلی جستجو مقایسه می کنند.
اگر محتوای جدیدی پیدا کنند، آن را به فهرست جستجو اضافه می کنند. اگر محتوایی را پیدا کنند که قبلاً در فهرست است اما تغییر کرده است، آنگاه فهرست را با محتوای جدید به روز می کنند.
آنها پیوندهای موجود در یک صفحه را دنبال می کنند و سپس همین کار را برای آن صفحات انجام می دهند.
روشی که رباتها از یک لینک به لینکهای دیگر در یک صفحه حرکت میکنند شبیه به روشی است که عنکبوتهای واقعی در تار خود میخزند.
به همین دلیل است که از اصطلاح خزیدن برای توصیف این فعالیت استفاده می شود و ممکن است گاهی اوقات ربات هایی را ببینید که به عنوان عنکبوت موتورهای جستجو شناخته می شوند.
برای سئوی بهتر، باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو به راحتی می توانند وب سایت شما را بخزند.
بودجه خزیدن سئو چیست؟
بودجه خزیدن سئو تعداد دفعاتی است که موتورهای جستجو مانند گوگل صفحات وب سایت شما را می خزند.
ربات های گوگل هر روز میلیاردها صفحه را می خزند. آنها سعی می کنند محاسبه کنند که چه تعداد صفحه در هر دامنه وب سایت می خزند تا از منابع به طور موثر استفاده کنند.
این عدد به طور خودکار توسط الگوریتم های خزنده بر اساس عوامل متعدد تعیین می شود.
روزانه متفاوت است، به این معنی که تعداد صفحات ثابتی برای ربات گوگل در وب سایت وردپرس شما وجود ندارد.
به طور کلی، وب سایت های بزرگتر با محتوای بیشتر دارای بودجه خزیدن بالاتر و وب سایت های کوچکتر بودجه کمتری دارند.
عوامل دیگری نیز بر بودجه خزیدن تأثیر میگذارند، مانند محبوبیت URL، تازگی، فراوانی بهروزرسانی و غیره.
با این حال، به چند دلیل، ممکن است بودجه خود را در خزیدن صفحات ناخواسته هدر دهید.
به عنوان مثال، اگر وب سایت شما به درستی بهینه سازی نشده باشد، موتورهای جستجو بودجه خزیدن شما را صرف بخش های کمتر مرتبط وب سایت شما نسبت به محتوای مهم می کنند.
چه چیزی باعث مشکلات بودجه خزیدن سئو وردپرس می شود
روشی که وردپرس URL ها و محتوای تکراری تولید می کند می تواند باعث مشکلات خزیدن بودجه شود.
به عنوان مثال، وردپرس به طور خودکار فیدهای RSS را برای مناطق مختلف وب سایت شما تولید می کند.
فیدهای RSS برای وبلاگ اصلی، دستهها و برچسبها، نظرات برای هر پست و صفحه جداگانه وجود دارد، و حتی انواع پست سفارشی دارای URLهای فید RSS جداگانه هستند.
لینکهای این فیدهای RSS به کد منبع HTML وبسایت شما اضافه میشوند و باعث میشوند موتورهای جستجو آنها را شناسایی کنند.
موتورهای جستجو اکنون به اندازه کافی هوشمند هستند که محتوای تکراری را تشخیص دهند و آن را نادیده بگیرند. با این حال، آنها همچنان آنها را می خزند و از بودجه خزیدن سئو شما استفاده می کنند.
همچنین، موتورهای جستجو موارد کمتر مهم را بسیار بیشتر از حد لازم میخزند. این شامل آرشیوها، طبقه بندی ها، نویسندگان، فایل های PDF و موارد دیگر می شود.
افزونه های وردپرس یا سایر ابزارهای شخص ثالث نیز می توانند پارامترهای پرس و جو را به URL های وردپرس شما اضافه کنند.
عنکبوت های گوگل ممکن است این پارامترهای درخواست را برای صفحه دیگری بگیرند و آنها را بخزند.
به عنوان مثال، پارامترهای UTM برای ردیابی Google Analytics استفاده می شود و صفحه ای با یا بدون این پارامترهای پرس و جو یکسان به نظر می رسد.
مثال: https://yourdomain.com/landingpage/?utm_source=newsletter
این کار بودجه خزیدن سئوی شما را بر روی عناصر کمتر مهم هدر می دهد و به یک مشکل تبدیل می شود.
چگونه بودجه خزیدن سئو خود را محاسبه کنیم
بودجه خزیدن SEO تعداد صفحات مشخصی نیست.
نوسانات زیادی دارد و هیچ راه مطمئنی برای پیشبینی تعداد صفحاتی که گوگل در هر روز وبسایت شما را میخزد، وجود ندارد.
با این حال، میتوانید بر اساس فعالیتهای اخیر خزیدن، ایدهای کاملاً مناسب به دست آورید تا ببینید گوگل چگونه وبسایت شما را خزیده است.
اگر این کار را نکرده اید، ابتدا باید وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. این یک ابزار رایگان است که توسط Google ارائه شده است تا به صاحبان وب سایت کمک کند تا از عملکرد وب سایت خود در جستجوی Google مطلع شوند.
فقط به داشبورد کنسول جستجوی خود بروید. از ستون سمت چپ به منوی تنظیمات بروید و سپس روی Open Report در کنار Crawl Statistics کلیک کنید.
گزارش Crawl Statistics یک نمای کلی از درخواست های خزیدن در وب سایت شما در چند هفته گذشته را نشان می دهد.
می توانید ماوس را روی نمودار نگه دارید تا ببینید هر روز چند صفحه درخواست می شود.
این به شما ایده می دهد که میانگین سرعت خزیدن سایت شما در آن دوره زمانی چقدر بوده است.
در زیر آن، میتوانید تفکیک فعالیت خزیدن را بر اساس کد پاسخ، انواع فایل، هدف و نوع ربات Google مشاهده کنید.
از اینجا، میتوانید ببینید که چقدر بودجه خزیدن برای خطاها، پیوند (فیدهای RSS)، جاوا اسکریپت، CSS، تصاویر و موارد دیگر صرف میشود.
این به شما یک عکس فوری از عناصری می دهد که می توانید برای استفاده موثرتر از بودجه خزیدن سئو خود بهینه سازی کنید.
به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی خطای 404 در حال خزیدن دارید، می توانید از یک پلاگین تغییر مسیر استفاده کنید تا مطمئن شوید آن ربات ها به محتوای مفید دسترسی پیدا می کنند.
(در ادامه مقاله، نحوه تغییر مسیر خطاهای خزیدن را مرحله به مرحله به شما نشان می دهیم.)
چرا باید به بودجه خزیدن SEO خود اهمیت دهید؟
موتورهای جستجو برای اینکه محتوای شما را به موقع فهرست بندی کنند، باید وب سایت شما را به طور موثر بررسی کنند.
با این حال، اگر بودجه خزیدن سئو شما تمام شده باشد، ممکن است محتوای مهم و جدیدتر شما به موقع خزیده نشود.
حتی ممکن است هفته ها طول بکشد تا موتورهای جستجو متوجه به روز رسانی مقالات قدیمی شما شوند یا محتوای جدید شما را کشف کنند.
شما در به دست آوردن ترافیک موتورهای جستجو از دست خواهید داد، ممکن است رتبه سئو شما بهبود نیابد و قطعاً از فروش یا درآمد تبلیغاتی ضرر خواهید کرد.
چگونه به راحتی بودجه خزیدن سئو وردپرس خود را بهینه کنیم
ساده ترین و ایمن ترین راه برای بهینه سازی بودجه خزیدن سئو وردپرس، استفاده از All in One SEO برای وردپرس است.
این بهترین افزونه سئو برای وردپرس است که با ابزار داخلی بهینه سازی خزنده سئو ارائه می شود.
ابتدا باید افزونه All in One SEO را برای وردپرس نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
توجه داشته باشید: همچنین یک نسخه رایگان از All in One SEO وجود دارد که دارای ویژگی تمیز کردن خزیدن نیز می باشد. توصیه می کنیم از پلاگین PRO پلاگین پولی استفاده کنید زیرا به شما امکان دسترسی به مدیر تغییر مسیر را برای رفع خطاهای 404 در وب سایت شما می دهد.
پس از فعال سازی، افزونه یک جادوگر راه اندازی را به شما نشان می دهد. برای راه اندازی افزونه، فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
سپس می توانید به All in One SEO » ظاهر جستجو صفحه
سپس فقط به تب Advanced بروید.
به پایین صفحه بروید و در آنجا گزینه “Clean by Crawling” را مشاهده خواهید کرد.
برای فعال کردن ویژگی “Crawl Cleanup” روی سوئیچ کلیک کنید.
اولین گزینه ای که در پاکسازی خزیدن مشاهده می کنید، حذف آرگومان های پرس و جو است.
در زیر آن، میتوانید فهرستی از آرگومانهای پرس و جو را که میخواهید اجازه دهید ارائه کنید. کاربران پیشرفته می توانند در اینجا از عبارات منظم استفاده کنند.
سپس گزینه هایی را برای فیدهای RSS وردپرس خواهید دید. All in One SEO انواع مختلف فیدهای RSS تولید شده توسط وردپرس را به شما نشان می دهد و می توانید فیدهای RSS کمتر مهم را غیرفعال کنید.
به عنوان مثال، اگر وبلاگی با یک نویسنده دارید، می توانید فیدهای نویسنده را غیرفعال کنید.
پس از اینکه تمام فیدهای RSS ناخواسته را غیرفعال کردید، حتماً روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.
نحوه تنظیم تغییر مسیر برای صفحات خطا
All in One SEO به طور خودکار تغییر مسیرها را برای فیدهایی که غیرفعال کرده اید تنظیم می کند. به عنوان مثال، فید RSS تگ اکنون کاربران را به صفحه آرشیو تگ هدایت می کند.
در مرحله بعد، باید به داشبورد کنسول جستجوی گوگل بروید و گزارش آمار خزیدن را باز کنید.
از اینجا می توانید صفحاتی که باعث خطا شده اند را مشاهده کنید.
اکنون، بسته به کد وضعیت، می توانید تغییر مسیرها را برای آن صفحات تنظیم کنید.
به عنوان مثال، می توانید خطاهای 404 را به صفحه مشابهی هدایت کنید. می توانید سایر صفحات خطا را بررسی کرده و برای آنها نیز تغییر مسیرها را تنظیم کنید.
All in One SEO تنظیم تغییر مسیرها در وب سایت وردپرس خود را بسیار آسان می کند. فقط برو به همه در یک سئو » تغییر مسیرها و URL قدیمی را در زیر “Source URL” و URL جدید را در کادر “Destination URL” اضافه کنید.
برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه Add Redirect کلیک کنید. سپس می توانید به سادگی این فرآیند را تکرار کنید تا در صورت نیاز، تغییر مسیرهای بیشتری را تنظیم کنید. برای جزئیات بیشتر و روش های جایگزین، راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم تغییر مسیرها در وردپرس را ببینید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا با مشکل بودجه خزیدن سئو وردپرس و نحوه رفع آن آشنا شوید. همچنین ممکن است بخواهید این نکات تخصصی در مورد استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای افزایش ترافیک را ببینید یا نمونه های عملی از نحوه بهبود نرخ کلیک ارگانیک در وردپرس را مشاهده کنید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک