آیا می خواهید بدانید محتوای قطره ای چیست؟ آیا می خواهید از محتوای قطره ای در وب سایت خود استفاده کنید؟ اگر چنین است، این مقاله برای شماست.
محتوای قطره ای راهی برای انتشار محتوای وب سایت شما به صورت کنترل شده یا برنامه ریزی شده در یک دوره زمانی مشخص است.
معمولاً در LMS و سایت های عضویت یا حتی برای کمپین بازاریابی ایمیلی محبوب است. با این حال، ممکن است درک این ویژگی برای شما دشوار باشد.
به همین دلیل است که ما با یک راهنمای کامل برای محتوای قطره ای اینجا هستیم.
بنابراین، اجازه دهید آن را با جزئیات نگاه کنیم!
محتوای قطره ای چیست؟
محتوای قطرهای روشی است که محتوا را به صورت دستهای در مدت زمانی از پیش تعیین شده به کاربر تحویل میدهد.
این بدان معناست که وقتی محتوا را چک می کنید، محتوای خود را به یکباره به کاربر ارائه نمی دهید. در عوض، بخشی از محتوای خود را به آنها می دهید تا زمانی که دسترسی کامل پیدا کنند.
این یک نوع استراتژی بازاریابی است درست مانند سریال های تلویزیونی. شما یک اپیزود را یک هفته تماشا می کنید و برای تماشای یک قسمت دیگر باید تا هفته بعد صبر کنید.
شما می توانید محتوا را به روش های مختلفی ارسال کنید، مانند خبرنامه های ایمیل، دوره های آنلاین یا خدمات اشتراک.
به عنوان مثال، شما صاحب یک سایت مدیریت یادگیری (LMS) هستید و یک دوره 10 هفته ای SEO با 10 ماژول دارد.

اکنون، اگر محتوایی را به دوره خود اضافه کنید، می توانید به دانش آموز خود اجازه دهید فقط به ماژول اول دوره در هفته اول دسترسی داشته باشد.
به طور همزمان، همانطور که آنها یک ماژول را کامل می کنند، می توانید ماژول بعدی را بازی کنید تا زمانی که همه چیز پوشانده شود.
به این ترتیب می توانید هر هفته، هر دو هفته یا در هر زمان از پیش تعیین شده دسترسی به محتوای جدید را فراهم کنید.
در همین حال، می توانید تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار می خواهید محتوای خود را با زمان بندی آنها منتشر کنید. همچنین میتوانید از ابزارهای بازاریابی مانند Sendinblue، Drip و HubSpot برای انتشار محتوا استفاده کنید.

همه آنها از قطره محتوا برای برنامه ریزی و خودکار کردن محتوای قطره پشتیبانی می کنند.
مزایای استفاده از محتوای دریپ در سایت شما چیست؟
افشای محتوای خود با استفاده از قطره محتوا در سایت شما یک موقعیت برد-برد برای ناشران و کاربران است. در حالی که کاربران را با سایت شما درگیر می کند، محتوای شما را نیز جذاب تر می دانند.
بنابراین، اجازه دهید نگاهی به برخی از مزایای استفاده از محتوای قطره ای در سایت خود بیندازیم:
1. تعامل کاربران را افزایش می دهد
یکی از اهداف اصلی محتوای قطره ای افزایش تعامل کاربران است. هنگامی که شروع به انتشار محتوای خود به صورت محتوای قطره ای می کنید، باعث ایجاد حس هیجان در بین کاربران می شود.
آنها مشتاقانه منتظر دریافت محتوای جدیدی هستند که باعث می شود به سایت شما بازگردند و با آن درگیر شوند.
همچنین، اگر محتوای تعاملی مانند آزمونها یا نظرسنجیها را اضافه کنید، به آنها انگیزه میدهد تا محتوا را تکمیل کنند.

علاوه بر این، ارائه مداوم محتوا در یک دوره زمانی می تواند نرخ حفظ کاربر را افزایش دهد.
2. به محافظت از محتوای شما کمک می کند
همیشه احتمال سرقت محتوا برای محصول دیجیتال وجود دارد. همچنین خطر اشتراک گذاری مجدد محتوا اجتناب ناپذیر است.
فرض کنید همه محتوا را پس از ثبت نام کاربر ارائه می دهید. اکنون دسترسی آنها به محتوا و لغو عضویت در هر زمان برای آنها مشکل بزرگی نیست. و این ضرر شماست
همچنین، اگر یک سیاست بازپرداخت دارید، این یک مورد حتی بدتر است. زیرا کاربر ثبت نام می کند، تمام محتوا را دانلود می کند و سپس درخواست بازپرداخت می کند.
اما اگر محتوای شما را چکه کنید، شانس کمتری برای سرقت محتوای شما توسط کاربران وجود دارد.

دلیلش این است که سرقت تنها بخشی از محتوا ارزشش را ندارد.
3. تجربه کاربر را بهبود می بخشد
هنگامی که محتوای خود را از طریق قطره ای تحویل می دهید، کاربر احساس نمی کند که یکباره با اطلاعات بیش از حد غرق شود. این باعث می شود تجربه آنها لذت بخش تر و استرس کمتری داشته باشد.
همچنین می توانید محتوا را اضافه کنید و آن را مطابق علایق و ترجیحات کاربر سفارشی کنید. این محتوای مرتبط و ارزشمند کاربران را به تعامل تشویق می کند و آنها را علاقه مند نگه می دارد.
برای تسهیل دسترسی به محتوا، می توانید محتوا را از طریق خبرنامه های ایمیل یا برخی از برنامه های تلفن همراه منتشر کنید.
بنابراین، ارائه محتوا به تدریج و به طور مداوم به احتمال زیاد تجربه کاربر را بهبود می بخشد.
4. اعتماد بیشتری ایجاد می کند
هنگامی که شروع به ارائه تدریجی محتوای خود می کنید، به کاربران اطمینان می دهد که با دقت برای ایجاد محتوا کار می کنید.
انتشار مداوم محتوا در هر زمان از پیش تعیین شده به شما زمان کافی برای بهبود کیفیت کارتان می دهد.
این نشان می دهد که شما به جای تلاش برای کسب درآمد سریع در مدت زمان کوتاه، متعهد به ارائه محتوای ارزشمند هستید.
کاربران همچنین می توانند در کار شما احساس اقتدار و تخصص داشته باشند که در نهایت باعث افزایش اعتماد می شود.
تفاوت بین محتوای قطره ای و محتوای معمولی چیست؟
محتوای قطره ای و محتوای معمولی از بسیاری جهات متفاوت است. بیایید به تفاوت های اصلی نگاه کنیم:
رها کردن محتوا | محتوای منظم |
در تکه های کوچک در یک دوره تحویل داده می شود. | یکباره تحویل داده شد. |
ایده اصلی این است که کاربر را با اطلاعات ارزشمند در دراز مدت درگیر کند. | معمولا در زمان خاصی منتشر می شود. |
محتوای قطرهای به شکل خبرنامه ایمیل، پستهای رسانههای اجتماعی، دورههای آنلاین و موارد دیگر است. | محتوای رایج می تواند مقاله، ویدئو، پادکست یا هر شکل دیگری از محتوا باشد. |
پرش از محتوا راهی برای نگه داشتن کاربران در سایت شما است. | محتوای معمولی راهی برای ترغیب کاربران به بازدید از سایت شما است. |
چگونه یک سایت محتوای چکه ایجاد کنیم؟
از آنجایی که در بالا در مورد کاهش محتوا بحث کردیم، ممکن است هنوز از خود بپرسید که چگونه یک سایت با کاهش محتوا ایجاد کنید. اینگونه است:
مرحله 1: یک پلت فرم ساخت وب سایت را انتخاب کنید که از چکیدن محتوا پشتیبانی می کند
برای شروع، باید در مورد پلتفرمی که میخواهید محتوای خود را میزبانی کنید، تصمیم بگیرید. ممکن است بخواهید یک سایت عضویت، یک سایت LMS یا چیز دیگری ایجاد کنید.
در میان پلتفرم های مختلف ساخت وب سایت، هر پلتفرمی از محتوای قطره ای پشتیبانی نمی کند. پس باید پلتفرم را با دقت انتخاب کنید.
در همین حال، پلتفرم هایی مانند WordPress، Squarespace، Wix، Teachable و غیره. پشتیبانی از چکیدن محتوا
در این میان، وردپرس که 43 درصد از کل وب سایت را پوشش می دهد، بهترین بستر برای وب سایت های محتوای قطره ای است.

بهترین بخش آن تم ها و پلاگین ها هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که از قالب برای ایجاد هر نوع وب سایت و اضافه کردن ویژگی های لازم استفاده کنید.
در همین حال، چندین افزونه نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد محتوا را چکه کنید. علاوه بر این، این پلت فرم برای مبتدیان و بسیار مقیاس پذیر است.
اگر هنوز در مورد استفاده از وردپرس سردرگم هستید، می توانید به مقاله مقایسه وردپرس در مقابل بلاگر و ویکس ما نیز مراجعه کنید.
همچنین آموزش ساخت وب سایت وردپرسی ما را از دست ندهید.
مرحله 2: وب سایت محتوای قطره ای خود را ایجاد و راه اندازی کنید
قدم بعدی ایجاد و راه اندازی وب سایت شماست. فرض کنید در حال ساخت یک سایت LMS با استفاده از وردپرس به عنوان LMS خود هستید.
در اینجا باید یک دوره و درس طراحی کنید و آنها را تنظیم کنید. به هر حال، شما همچنین می توانید از پلاگین های مختلف LMS برای افزودن قابلیت های مختلف به سایت خود استفاده کنید.
Masteriyo یک افزونه LMS عالی با افزونه Content Drip است که به شما امکان می دهد محتوا را به سایت خود اضافه کنید.

شما می توانید راهنمای ما در مورد ایجاد یک وب سایت LMS در وردپرس و راه اندازی افزونه Masteriyo را دنبال کنید.
مرحله 3: محتوای قطره ای خود را ایجاد کنید
سپس باید یک سری محتوا ایجاد کنید تا آنها را یکی یکی چکه کنید. این محتوا باید با هدف شما مطابقت داشته باشد و ساختاری مشابه داشته باشد.
اگر سایت LMS دارید، محتوای قطره ای شما می تواند دوره ای با درس های مختلف باشد. به طور مشابه، محتوای قطره ای شما می تواند مجموعه ای از پست های وبلاگ، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و غیره باشد.
به این ترتیب محتوا را به تدریج ایجاد کنید تا بتوانید در زمان از پیش تعیین شده آن را منتشر کنید.
مرحله 4: محتوای قطره ای خود را برنامه ریزی کنید
هنگامی که محتوای خود را آماده کردید، تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار می خواهید محتوا را منتشر کنید. شما می توانید آن را با توجه به اولویت خود برنامه ریزی کنید.
می توانید این محتوا را به صورت هفتگی، دو هفته ای، ماهانه یا هر بازه زمانی دیگری که دوست دارید منتشر کنید. همچنین بهتر است زودتر تصمیم بگیرید که چه محتوایی را ابتدا می خواهید منتشر کنید.
مرحله 5: سایت قطره ای محتوای خود را منتشر کنید
هنگامی که راه اندازی کل وب سایت خود را با محتوای قطره ای کامل کردید، می توانید وب سایت خود را منتشر کنید.
مرحله 6: عملکرد محتوای قطره ای خود را نظارت کنید
پس از انتشار محتوای خود از طریق قطره، باید عملکرد آن را کنترل کنید. این به شما امکان می دهد بفهمید که آیا کمپین قطره ای باعث افزایش تعامل کاربر در سایت شما می شود یا خیر.
می توانید به معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و غیره نگاه کنید. این می تواند به شما در تجزیه و تحلیل رفتار کاربر کمک کند، که در نهایت به شما امکان می دهد استراتژی محتوای خود را بهبود بخشید.
برخی از سوالات متداول مربوط به محتوای Drip
چه نوع محتوایی می تواند یک قطره باشد؟
انتشار محتوای تعاملی مانند آزمون ها، دوره ها، پادکست ها و نظرسنجی ها بسیار مفید است. با این حال، میتوانید ویدیوها، مقالات و سایر محتواها را نیز چکه کنید.
هر چند وقت یکبار باید محتوا را چکه کنم؟
فراوانی محتوای قطره ای به محتوایی که ارائه می کنید و مخاطبان هدف بستگی دارد. برای بهترین عملکرد، انتشار محتوا و انتظار کافی برای هضم آن توسط کاربران قبل از انتشار محتوای زیر مفید خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که وقت گذاشتن بیشتر باعث کاهش علاقه مخاطب می شود.
بهترین افزونه های محتوای دریپ وردپرس کدامند؟
شکست در کلاس به چه معناست؟
چکیدن یک کلاس به معنای انتشار تدریجی محتوای آن در یک دوره زمانی است، نه اینکه به دانش آموزان یکباره دسترسی کامل داشته باشند. شما می توانید درس های دوره را یک به یک در یک دوره زمانی از طریق قطره محتوا حذف کنید.
کدام افزونه های LMS قابلیت چک کردن محتوا را ارائه می دهند؟
بسته بندی!
این همه از ما در مورد محتوای قطره ای و نحوه ایجاد یک سایت قطره ای محتوا است. ما مطمئن هستیم که مقاله مفصل ما محتوای قطره ها را برای شما روشن کرده است.
به طور خلاصه، محتوای قطرهای عملی است که محتوا را به صورت دستهای در طول زمان منتشر میکند و نه یکباره. این باعث افزایش تعامل و تعامل کاربر می شود. باید تلاش کنی!
اگر در مورد محتوای قطره ها سؤالی دارید، لطفاً در زیر نظر دهید. ما فوراً با شما تماس خواهیم گرفت.
این ما را به پایان مقاله می رساند. اگر می خواهید در مورد وردپرس و سایر موضوعات مرتبط بیشتر کاوش کنید، از صفحه وبلاگ ما دیدن کنید.
ما اغلب مقالاتی مانند راهنماهای نحوه کار، مجموعه تم ها و افزونه ها، مقایسه ها و غیره را منتشر می کنیم.
همچنین فراموش نکنید که ما را در توییتر و فیسبوک دنبال کنید تا از مقالات و اخبار جدید ما مطلع شوید.
سلب مسئولیت: برخی از پیوندهای این پست ممکن است پیوندهای وابسته باشند. بنابراین اگر چیزی را از طریق پیوند خریداری کنید، ما یک کمیسیون وابسته دریافت خواهیم کرد.