
به دنبال راهی آسان برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس خود هستید؟
ردیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت می تواند به شما کمک کند اطلاعاتی در مورد توسعه کسب و کار خود به دست آورید. شما می توانید با نگاه کردن به اینکه چه پست هایی را دوست دارند، از کجا آمده اند و چگونه از وب سایت شما استفاده می کنند، مخاطبان خود را بهتر درک کنید.
در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بازدیدکنندگان سایت وردپرس خود را (گام به گام) ردیابی کنید.

چرا باید بازدیدکنندگان وب سایت خود را ردیابی کنید
ردیابی ترافیک وب سایت یکی از مهم ترین شاخص های عملکرد وب سایت شما است. بازدیدکنندگان بیشتر به معنای فرصت های بیشتر برای تبدیل آنها به مشترک و مشتری است.
همچنین بینش های امیدوارکننده ای را که ممکن است از دست داده باشید باز می کند.
به عنوان مثال، می توانید دریابید که بازدیدکنندگان شما اهل کدام کشور یا شهر هستند. این می تواند به شما در ارائه محتوای سفارشی یا درک زبان هایی که باید وب سایت خود را به آن ترجمه کنید کمک کند.
می توانید ببینید کدام پست وبلاگ ترافیک زیادی دارد و سپس سعی کنید موضوعات مشابهی را برای کمک به کاربران خود ایجاد کنید. یکی دیگر از مزایای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس شما این است که می توانید نشان دهید که از کدام منبع برای یافتن وب سایت شما استفاده کرده اند.
به عنوان مثال، می توانید ببینید که آیا کاربران جستجوی گوگل را انجام می دهند و سپس در صفحه وب شما فرود می آیند یا شاید پیوندی را که نام تجاری شما را در سایت یا پلتفرم دیگری ذکر کرده است پیدا کرده اند.
به این ترتیب، میتوانید تلاشها و سرمایهگذاریهای بازاریابی خود را روی کانالهایی که کار میکنند متمرکز کنید. با این حال، بیایید نگاهی به نحوه تنظیم ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت در Google Analytics بیاندازیم.
راه اندازی Google Analytics برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت
گوگل آنالیتیکس قدرتمندترین نرم افزار ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت در بازار است. به شما این امکان را می دهد که ببینید چه تعداد بازدید کننده دارید و در هنگام بازدید از وب سایت شما چه می کنند.
با این حال، راهاندازی گوگل آنالیتیکس نیاز به ویرایش تکههای کد دارد. این ممکن است برای مبتدیان سخت باشد و کوچکترین اشتباهی می تواند ردیابی وب سایت شما را مختل کند.
اینجاست که MonsterInsights به کمک می آید. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. می توانید از آن برای اتصال Google Analytics به سایت خود بدون ویرایش کد استفاده کنید.
ابتدا باید افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
توجه داشته باشید: نسخه رایگان MonsterInsights یک مکان عالی برای شروع برای مبتدیان است.
پس از فعالسازی، به صفحه اصلی هدایت میشوید و یک آیتم منوی جدید با عنوان Insights را در ناحیه مدیریت خود مشاهده میکنید. در صفحه اصلی، روی دکمه “Start Wizard” کلیک کنید.

سپس می توانید دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا سایت خود را به تجزیه و تحلیل متصل کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب Google Analytics در وردپرس را ببینید.
با MonsterInsights، میتوانید ویژگی Google Analytics 4 (GA4) را نیز به وردپرس اضافه کنید. این آخرین نسخه تجزیه و تحلیل گوگل است و به زودی جایگزین Universal Analytics قدیمی خواهد شد. اگر هنوز یک ویژگی GA4 ایجاد نکرده اید، اکنون بهترین زمان برای تغییر به Google Analytics 4 است.
با ردیابی دوگانه MonsterInsights، میتوانید شروع به ارسال داده به ویژگی جدید کنید و همزمان از ویژگی Universal Analytics فعلی خود استفاده کنید.

اکنون آماده استفاده از MonsterInsights و مشاهده گزارش های ترافیک وب سایت خود در داشبورد وردپرس خود هستید.
مشاهده گزارش بازدیدکنندگان وب سایت وردپرس
برای مشاهده بازدیدکنندگان وب سایت خود، می توانید از گزارش های مختلف MonsterInsights استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند در زمان خود صرفه جویی کنید زیرا مجبور نیستید در گوگل آنالیتیکس پیمایش کنید و سعی کنید داده هایی را پیدا کنید که برای کسب و کار شما مهم هستند.
توجه داشته باشید: گزارش های داشبورد بسته به طرح MonsterInsights که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود. اگر به مجوز MonsterInsights Pro ارتقا دهید، می توانید گزارش های بیشتری را در پنل مدیریت وردپرس خود مشاهده کنید.
بیایید نگاهی به هر گزارش و نحوه استفاده از آن برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت بیندازیم.
گزارش کلی
برای شروع، به بینش » گزارش ها صفحه از ناحیه مدیریت وردپرس شما. در اینجا، اولین گزارشی که خواهید دید، گزارش Overview خواهد بود.

می توانید دوره زمانی را انتخاب کنید و سپس تعداد کل جلسات و بازدید از صفحه را در وب سایت خود به همراه میانگین مدت جلسه و نرخ پرش مشاهده کنید.
این گزارش همچنین به شما نشان می دهد که بازدیدکنندگان از چه دستگاهی برای بازدید از سایت شما استفاده می کنند. این می تواند به شما کمک کند تا وب سایت خود را برای دستگاه های مختلف بهینه کنید و مطمئن شوید که یک قالب وردپرس واکنش گرا دارید.
همچنین فهرستی از بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی را به شما ارائه می دهد.

اگر به پایین پیمایش کنید، گزارشهای بیشتری خواهید دید که به شما کمک میکند ببینید بازدیدکنندگانتان از کجا آمدهاند.
گزارش کشورهای برتر منطقه ای را نشان می دهد که بیشتر ترافیک شما از آنجا می آید. شما می توانید از این داده ها برای ارائه استراتژی های مختلف بر اساس موقعیت جغرافیایی استفاده کنید.
در کنار آن گزارش «ارجاعهای برتر» قرار دارد که وبسایتهایی را نشان میدهد که در حال ارسال ترافیک به سایت شما هستند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید شراکت ایجاد کنید، فرصت های ارسال مهمان را پیدا کنید، یا وب سایت های مشابهی را برای تبلیغ پست ها و محصولات خود کشف کنید.

آخرین گزارشی که میتوانید در قسمت «نمای کلی» ببینید «پستها/صفحههای برتر» است.
اینها صفحات فرود و پست های وبلاگ هستند که بیشترین بازدیدکنندگان را به وب سایت جذب می کنند.

ناشران گزارش می دهند
سپس می توانید از منوی بالا بر روی تب ‘ناشران’ کلیک کنید و اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان خود دریافت کنید.
این گزارش آمار بیشتری در مورد صفحات فرود محبوب شما، تعداد بازدیدهایی که دریافت می کنند، میانگین مدت زمان و نرخ پرش به شما نشان می دهد.

می توانید از این اطلاعات برای ایجاد موضوعات محتوای بیشتر و افزایش ترافیک وب خود استفاده کنید.
همچنین به شما می گوید که کدام لینک های خروجی و پیوندهای وابسته بیشترین کلیک را دارند. اگر محتوای دانلودی ارائه میدهید، میتوانید ردیابی کنید که کدام نوع فایل بیشترین دانلود را دارد.

یکی دیگر از گزارشهای مهمی که میتوانید برای ردیابی بازدیدکنندگان وبسایت خود مشاهده کنید، مشاهده اطلاعات جمعیتی است. MonsterInsights سن و جنسیت بازدیدکنندگان شما را نشان می دهد.
با این اطلاعات می توانید کارهای زیادی انجام دهید. به عنوان مثال، می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان مناسبی را برای هدفگیری مجدد تبلیغات فیس بوک تعیین کنید. راه دیگر استفاده از داده ها، ایجاد محتوا برای گروه های سنی و جنسیت خاص است.

این افزونه همچنین یک گزارش علاقه را نمایش می دهد و به طور خودکار عمق اسکرول سایت شما را ردیابی می کند.
با استفاده از اطلاعات عمق اسکرول، میتوانید تبلیغات بنر و دکمههای فراخوان برای اقدام را در مکان مناسب اضافه کنید تا تبدیلهای بیشتری دریافت کنید.
گزارش کنسول جستجو
MonstrInsights می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که افراد چه عباراتی را در گوگل تایپ می کنند تا وب سایت شما را از طریق گزارش کنسول جستجوی آن پیدا کنند.
این گزارش دادههای 50 عبارت برتر جستجو در Google، تعداد کلیکها، نمایشها، CTR (نرخ کلیک) و میانگین موقعیت آنها را نشان میدهد.

شما می توانید با بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی مشابه و بهبود رتبه خود برای عبارات جستجویی که در 10 نتیجه برتر جستجوی گوگل نیستند، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
برای دریافت این تنظیمات، حتما راهنمای ما در مورد نحوه افزودن سایت وردپرس به کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید.
گزارش تجارت الکترونیک
اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، MonsterInsights می تواند به شما در پیگیری عملکرد آن کمک کند.
گزارش تجارت الکترونیک بهبودیافته یک نمای کلی از نرخ تبدیل فروشگاه آنلاین، تعداد تراکنشها، درآمد و میانگین ارزش سفارش به شما ارائه میدهد.

حتی محبوب ترین محصولاتی را نشان می دهد که فروش زیادی دارند. با این حال، برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت خود، می توانید به گزارش منابع تبدیل برتر بروید.
اینها وب سایت های ارجاعی هستند که ترافیک تبدیل بالایی را به سایت شما ارسال می کنند. شما می توانید برای تبلیغ فروشگاه و محصولات خود در چنین وب سایت هایی سرمایه گذاری کنید تا ترافیک و فروش را افزایش دهید.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه تنظیم ردیابی تجارت الکترونیک در وردپرس را ببینید.
گزارش ابعاد
MonsterInsights به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از ابعاد سفارشی، اطلاعات اضافی درباره بازدیدکنندگان خود را ردیابی کنید. این گزارشها بهطور پیشفرض در Google Analytics در دسترس نیستند و به شما امکان میدهند تا تعاملات سفارشی را در وبسایت خود پیگیری کنید.
به عنوان مثال، میتوانید ردیابی دستههای محبوب، برچسبها، انواع پست، نویسندگان، کلمات کلیدی متمرکز و موارد دیگر را تنظیم کنید. این به شما کمک می کند ببینید بازدیدکنندگان وب سایت شما چه چیزی را دوست دارند و بهترین زمان برای انتشار پست های وبلاگ چه زمانی است.

گزارش زمان واقعی
آخرین گزارشی که می توانید در وردپرس برای ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت خود مشاهده کنید، گزارش “Real Time” است.
این نشان می دهد که چند نفر در حال حاضر در سایت شما فعال هستند و تعداد ترافیک شما را در زمان واقعی به شما نشان می دهد. اگر در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی هستید و می خواهید عملکرد آن را در حین اجرا پیگیری کنید، این گزارش بسیار مفید است.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید موقعیت جغرافیایی، صفحات برتر و منابع ترافیک ارجاعی برتر را که بازدیدکنندگان وب سایت را در هر زمان معینی با استفاده از گزارش بلادرنگ هدایت می کنند، مشاهده کنید.
با کمک این گزارش ها می توانید به راحتی بازدیدکنندگان وب سایت خود را ردیابی کنید و استراتژی هایی برای رشد کسب و کار خود ایجاد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه بازدیدکنندگان وب سایت خود را در سایت وردپرس خود ردیابی کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای نهایی ما برای Google Analytics 4 برای مبتدیان و نکاتی برای دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت خود را بررسی کنید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک