منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • نحوه مسدود کردن اسپم ارجاع دهنده وردپرس در گوگل آنالیتیکس

نحوه مسدود کردن اسپم ارجاع دهنده وردپرس در گوگل آنالیتیکس

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
نحوه مسدود کردن اسپم ارجاع دهنده وردپرس در گوگل آنالیتیکس

آیا می خواهید اسپم وردپرس را در Google Analytics مسدود کنید؟

هرزنامه ارجاع داده های گمراه کننده را به وب سایت شما ارسال می کند تا گزارش های تحلیلی وب سایت شما را با پیوندهای هرزنامه آلوده کند.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به طور موثر اسپم ارجاع دهنده وردپرس را در Google Analytics مسدود کنید.

هرزنامه را از ارجاع دهندگان وردپرس در Google Analytics مسدود کنید

اسپم ارجاع در وردپرس چیست و چه تاثیری بر گوگل آنالیتیکس دارد؟

هرزنامه ارجاع وردپرس یک تکنیک اسپم رایج است که در آن داده های ترافیک جعلی به یک وب سایت وردپرس ارسال می شود.

هدف این تکنیک ارسال هرزنامه، آلوده کردن تجزیه و تحلیل وب سایت با URL ها، کلمات کلیدی و نام های دامنه ناخواسته است.

این روی گزارش‌های Google Analytics شما تأثیر می‌گذارد، زیرا این داده‌ها در زیر داده‌های ارجاع نشان داده می‌شوند و می‌توانند کل بازدیدهای صفحه، نرخ پرش و گزارش‌های جلسه وب‌سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند.

هرزنامه ارجاع در گوگل آنالیتیکس

اگر دامنه‌های مشکوک زیادی را در گزارش‌های ارجاع خود مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد آنها ارجاع‌های اسپم هستند.

مسدود کردن این ارجاع‌های هرزنامه، گزارش‌های Google Analytics شما را بهبود می‌بخشد و اطمینان می‌دهد که داده‌های شما توسط درخواست‌های هرزنامه آلوده نمی‌شوند.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه مسدود کردن هرزنامه ارجاع دهنده در گوگل آنالیتیکس در وب سایت وردپرس بیاندازیم.

با Sucuri اسپم را در Google Analytics مسدود کنید

این ساده ترین راه برای مسدود کردن رایج ترین هرزنامه های ارجاع دهنده در Google Analytics است.

برای این کار به Sucuri نیاز دارید. این بهترین افزونه امنیتی وردپرس است و دارای بهترین فایروال وب سایت در بازار است.

رایج ترین تهدیدات وب سایت، از جمله هرزنامه های ارجاع دهنده، را قبل از اینکه حتی به وب سایت شما برسند، مسدود می کند.

سوکوری

Sucuri همچنین دارای نظارت بر وب سایت، اسکنر بدافزار، بررسی یکپارچگی و ده ها ویژگی امنیتی است. این امر از وب سایت شما در برابر هک، بدافزار و حملات brute force محافظت می کند.

به صورت دستی اسپم ارجاع را در Google Analytics با یک افزونه مسدود کنید

اگر از Sucuri استفاده نمی کنید، می توانید از این روش برای بررسی ترافیک ارجاع و مسدود کردن آنها استفاده کنید.

ابتدا باید افزونه Stop Referrer Spam را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

در هنگام فعال سازی باید مراجعه کنید تنظیمات » هرزنامه ارجاع صفحه نمای کلی تنظیمات افزونه

تنظیمات پلاگین اسپم ارجاع دهنده

این افزونه از یک لیست سیاه هرزنامه ارجاعی استفاده می کند که توسط Matomo (پیویک سابق، یک نرم افزار تجزیه و تحلیل منبع باز) منتشر شده است.

همچنین می‌توانید دامنه‌های مشکوکی را که قبلاً گزارش‌های Google Analytics شما را اسپم می‌کنند وارد کنید.

برای ذخیره تنظیمات خود حتما روی دکمه Save کلیک کنید.

هنگام افزودن دامنه در تنظیمات افزونه مراقب باشید، زیرا این کار تمام ترافیک نام دامنه، از جمله زیر دامنه ها را مسدود می کند.

3. Ghost Referrers را در Google Analytics فیلتر کنید

دو تکنیک اول که در بالا ذکر شد، ترافیک ارجاعی وارد شده به وب سایت شما را مسدود می کند.

با این حال، گاهی اوقات ارسال کنندگان هرزنامه ممکن است درخواست ارجاع را به وب سایت شما ارسال نکنند. در عوض، آنها کد رهگیری Google Analytics شما را هدف قرار می دهند تا آن را فریب دهند تا درخواست هرزنامه را ثبت کند.

این تلاش‌ها از فیلترهای وب‌سایت شما عبور می‌کنند و ممکن است همچنان در گزارش‌های Google Analytics شما نشان داده شوند.

می توانید این هرزنامه شبح مانند را در حساب Google Analytics خود فیلتر کنید.

1. ارجاعات ناخواسته را در GA4 مسدود کنید

اگر وب سایت شما از Google Analytics 4 (GA4) استفاده می کند، می توانید از روش زیر برای حذف ارجاعات ناخواسته استفاده کنید.

به سادگی وارد داشبورد Google Analytics خود شوید و به نمای مدیریت بروید.

یک جریان داده را انتخاب کنید

از اینجا در زیر ستون Property گزینه Data Streams را انتخاب کنید. این کار جریان های داده را به ویژگی Google Analytics شما متصل می کند.

پس از انتخاب جریان داده خود، تنظیمات مختلفی را مشاهده خواهید کرد. فقط کافی است به قسمت تنظیمات پیشرفته بروید و سپس روی برگه «تنظیمات نشانه گذاری بیشتر» کلیک کنید.

تنظیمات تگ پیشرفته

سپس روی تب “لیست ارجاع ناخواسته” کلیک کنید.

ارجاعات ناخواسته را فهرست کنید

این شما را به صفحه تنظیمات هدایت می کند.

در قسمت Match type، “Referral domain contain” را انتخاب کنید و سپس دامنه ای را که می خواهید مسدود کنید در کنار آن اضافه کنید.

دامنه ها را مسدود کنید

روی دکمه افزودن شرط کلیک کنید تا در صورت نیاز دامنه دیگری اضافه شود.

پس از اتمام کار، روی دکمه ذخیره در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

Google Analytics اکنون این ارجاع‌ها را از گزارش‌های شما حذف می‌کند.

2. ارجاع دهنده های ناخواسته را در نسخه های قدیمی Google Analytics مسدود کنید

اگر هنوز از یک حساب Google Analytics قدیمی استفاده می‌کنید که از کد Universal Analytics (ردیابی UA) استفاده می‌کند، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

فقط به نمای مدیریت در حساب Google Analytics خود بروید.

یک فیلتر در Google Analytics ایجاد کنید

از اینجا باید روی گزینه Filters زیر ستون “View” کلیک کنید.

با این کار صفحه فیلترها ظاهر می شود. ادامه دهید و روی دکمه افزودن فیلتر کلیک کنید.

دکمه افزودن فیلتر

در صفحه بعدی می توانید تنظیمات فیلتر خود را پیکربندی کنید.

ابتدا باید نوع فیلتر را به “اختیاری” تغییر دهید و روش “Exclude” را انتخاب کنید.

ارجاعات هرزنامه را از گزارش های Google Analytics فیلتر کنید

سپس، روی منوی کشویی Filter Field کلیک کنید و گزینه Campaign Source را انتخاب کنید (این جایی است که فیلتر شما به دنبال مطابقت خواهد بود).

در نهایت، دامنه‌هایی را که می‌خواهید مسدود کنید، در زیر فیلد الگوی فیلتر در قالب Regex Expression زیر اضافه کنید.

spamwebsite.com|more-spam.com|.*spammysubdomain.com

توجه کنید که چگونه نام دامنه و پسوند با یک بک اسلش و یک نقطه (.، با هر نام دامنه جدا شده با یک خط تیره (|).

آخرین دامنه در لیست دارای یک نقطه و یک ستاره (.*) قبل از نام دامنه. این ستاره نه تنها نام دامنه، بلکه تمامی زیر دامنه های آن را نیز مسدود می کند.

ادامه دهید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات فیلتر شما ذخیره شود.

Google Analytics اکنون این ارجاع دهنده های هرزنامه را از گزارش های شما حذف می کند.

فیلترها بر نحوه جمع آوری داده های گوگل آنالیتیکس در وب سایت شما تأثیری ندارند. آنها به سادگی گزارش هایی را که در داشبورد Google Analytics خود مشاهده می کنید سفارشی می کنند.

در صورت نیاز، همیشه می توانید برای ویرایش یا حذف یک فیلتر به صفحه فیلترها بازگردید.

یک فیلتر را در Google Analytics ویرایش یا حذف کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به طور موثر اسپم ارجاع دهنده را در Google Analytics مسدود کنید. همچنین ممکن است بخواهید بهترین راهنمای ما برای ردیابی تبدیل برای مبتدیان یا نحوه تنظیم صحیح ردیابی تجارت الکترونیک در وب سایت خود را ببینید.

اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک