
آیا می خواهید حالت پشتیبانی ووکامرس را بدون تأثیر بر سایر قسمت های وب سایت وردپرس خود فعال کنید؟
حالت تعمیر و نگهداری به شما این امکان را می دهد که به جای یک سایت تجارت الکترونیک خراب، یک اعلان کاربر پسند را به خریداران نشان دهید. حتی می توانید حالت پشتیبانی را برای صفحات محصول یا مناطق خاصی از فروشگاه WooCommerce خود فعال کنید.
در این راهنما، نحوه فعال کردن حالت پشتیبانی برای WooCommerce را به شما نشان خواهیم داد.

چرا و چه زمانی باید حالت پشتیبانی را برای WooCommerce فعال کنید
گاهی اوقات ممکن است لازم باشد وب سایت وردپرس خود را در حالت نگهداری قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است تغییرات عمده ای مانند نصب یک تم جدید یا طراحی مجدد وبلاگ وردپرس خود به طور کامل ایجاد کنید.
در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد فروشگاه WooCommerce خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید و بقیه سایت خود را باز بگذارید.
این ممکن است به این دلیل باشد که مشکلی وجود دارد که فقط فروشگاه آنلاین شما را تحت تأثیر قرار می دهد و بقیه وب سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد. برای مثال، ممکن است نتوانید پرداخت های مشتری را پردازش کنید. در این حالت، حالت پشتیبانی می تواند از مواجه شدن مشتریان با خطا و داشتن تجربه خرید بد جلوگیری کند.
شما همچنین می توانید یک فروشگاه آنلاین اضافه کنید به یک وبسایت موجود میروید و میخواهید آن صفحات را در حین کار بر روی آنها خصوصی نگه دارید.
یک صفحه جذاب به زودی میتواند حس هیجان و انتظار را هنگام ساختن فروشگاه خود در پشت صحنه ایجاد کند. حتی میتوانید با دنبال کردن شما در شبکههای اجتماعی، پیوستن به فهرست ایمیلهایتان یا حتی شرکت در مسابقه ووکامرس، خریداران را تشویق کنید تا برای راهاندازی آماده شوند.
با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه فعال کردن حالت پشتیبانی WooCommerce بدون تأثیر بر بقیه وب سایت خود بیاندازیم.
حالت پشتیبانی را برای ووکامرس فعال کنید
ساده ترین راه برای فعال کردن حالت پشتیبانی برای WooCommerce استفاده از SeedProd است.
SeedProd بهترین سازنده صفحه فرود برای وردپرس است که در بیش از یک میلیون وب سایت استفاده می شود. این به شما امکان می دهد صفحات اخیر وردپرس زیبا ایجاد کنید، صفحه 404 خود را بهبود بخشید و حتی صفحات فرود منحصر به فرد را با استفاده از کشیدن و رها کردن طراحی کنید.
یک نسخه رایگان از SeedProd وجود دارد که به شما امکان می دهد یک صفحه حالت پشتیبانی ایجاد کنید. با این حال، ما از نسخه پریمیوم استفاده خواهیم کرد زیرا به شما امکان می دهد فروشگاه ووکامرس خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید و در عین حال بقیه سایت خود را در دسترس نگه دارید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه SeedProd را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
بعد از اینکه افزونه را فعال کردید، SeedProd کلید مجوز شما را می خواهد.

می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری خود در وب سایت SeedProd پیدا کنید. پس از وارد کردن مجوز، روی دکمه “تأیید کلید” کلیک کنید.
هنگامی که این کار را انجام دادید، آماده هستید تا فروشگاه WooCommerce خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید.
ایجاد حالت پشتیبانی یا صفحه “به زودی”.
پس از فعال سازی SeedProd به SeedProd » صفحات. در اینجا میتوانید انتخاب کنید که آیا یک صفحه حالت تعمیر و نگهداری ایجاد شود یا یک صفحه به زودی.
اگرچه برخی افراد از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما تفاوت های مهمی وجود دارد که باید بدانید.
اگر یک صفحه “به زودی” ایجاد کنید، موتورهای جستجو همچنان می توانند صفحات فروشگاه شما را ببینند و بخزند. این به سایت ووکامرس شما فرصتی می دهد که توسط موتورهای جستجو ایندکس شود.
اگر در حال ساختن یک فروشگاه جدید هستید، معمولاً می خواهید به زودی یک صفحه بالقوه ایجاد کنید.
اگر فروشگاه شما به دلیل تعمیر و نگهداری از کار افتاده است، به جای آن باید یک صفحه “حالت نگهداری” ایجاد کنید. این حالت به موتورهای جستجو می گوید که سایت شما با استفاده از کد هدر ویژه 503 به طور موقت از کار افتاده است.
پس از دریافت این کد، ربات های جستجوگر وب سایت وردپرس شما را بعداً دوباره بررسی می کنند تا ببینند آیا دوباره آنلاین شده است یا خیر. به این ترتیب، می توانید فروشگاه خود را از خریداران پنهان کنید بدون اینکه بر رتبه بندی موتورهای جستجوی خود تأثیر بگذارد.
توجه داشته باشید: در این راهنما، ما یک صفحه حالت پشتیبانی ایجاد خواهیم کرد، اما چه روی “تنظیم صفحه حالت پشتیبانی” یا “تنظیم صفحه مورد انتظار به زودی” کلیک کنید، مراحل یکسان خواهد بود.

گام بعدی ساخت صفحه ای است که خریداران با فعال کردن حالت پشتیبانی برای ووکامرس، آن را ببینند.
می توانید یک قالب آماده انتخاب کنید یا با یک طرح خالی شروع کنید. ما در تمام تصاویر خود از “Celebrate Coming Soon” استفاده می کنیم، اما شما می توانید از هر قالبی که دوست دارید استفاده کنید.
برای انتخاب یک الگو، به سادگی ماوس را روی تصویر کوچک آن طرح ببرید و سپس روی نماد علامت بزنید.

هنگامی که یک الگو را انتخاب کردید، به سازنده کشیدن و رها کردن هدایت میشوید، جایی که میتوانید طراحی حالت پشتیبانی را سفارشی کنید.
در سمت چپ صفحه، بلوک ها و بخش هایی را خواهید دید که می توانید به طرح خود اضافه کنید. سمت راست صفحه پیش نمایش زنده است.

اکثر الگوها در حال حاضر دارای بلوک هایی هستند که بخش اصلی تمام طرح های SeedProd هستند. برای شروع، معمولاً میخواهید این بلوکها را با افزودن متن، تصاویر، پیوندها و محتوای دیگر شخصیسازی کنید.
برای تغییر متن در هر عنوان یا بلوک متنی، به سادگی کلیک کنید تا آن بلوک را در طرح بندی خود انتخاب کنید. با این کار تمام تنظیمات مربوط به آن بلوک خاص ظاهر می شود.
اکنون می توانید متن خود را در ویرایشگر متن کوچک وارد کنید.

همچنین میتوانید از این تنظیمات برای استایل دادن به متن استفاده کنید، از جمله اضافه کردن پررنگ و مورب، تغییر چینش متن، تغییر اندازه فونت و موارد دیگر.
میتوانید با کشیدن آنها از منوی سمت چپ بلوکهای بیشتری را به صفحه پشتیبانی خود اضافه کنید و سپس آنها را روی طرح خود رها کنید.
برای مثال، اگر میخواهید یک لوگوی سفارشی اضافه کنید، میتوانید به سادگی یک بلوک تصویر را روی طرحبندی خود بکشید.

سپس فقط برای انتخاب آن بلوک در طرح خود کلیک کنید و منوی سمت چپ تمام تنظیمات آن بلوک را نشان می دهد.
برای افزودن یک لوگو، پیش بروید و روی «استفاده از تصویر خود» کلیک کنید.

سپس می توانید یک تصویر را از کتابخانه رسانه وردپرس انتخاب کنید یا یک فایل جدید را از رایانه خود آپلود کنید.
پس از افزودن یک تصویر، می توانید با استفاده از تنظیمات منوی سمت چپ، اندازه را تغییر دهید، متن جایگزین را به تصویر اضافه کنید، پیوندی را جاسازی کنید و موارد دیگر.

اگر از افزونه WPForms استفاده می کنید، می توانید به سرعت و به راحتی فرم تماس را به صفحه پشتیبانی خود اضافه کنید. این به خریداران راهی می دهد تا حتی زمانی که سایت WooCommerce شما برای پشتیبانی از کار افتاده است، با شما صحبت کنند.
پس از ایجاد فرم تماس در وردپرس، میتوانید بلوک فرم تماس را روی طرحبندی SeedProd بکشید.

سپس فقط برای انتخاب بلوک فرم تماس کلیک کنید.
در منوی سمت چپ، منوی کشویی را باز کرده و فرمی را که قبلا ایجاد کرده اید انتخاب کنید.

برای حذف یک بلوک از طرح خود، به سادگی روی آن کلیک کنید.
سپس می توانید نماد سطل زباله را انتخاب کنید.

همچنین میتوانید بلوکها را با کشیدن و رها کردن در صفحه جابهجا کنید.
وقتی از ظاهر صفحه پشتیبانی راضی هستید، حتما روی «ذخیره» کلیک کنید.

حالت پشتیبانی یا Coming Soon را برای فروشگاه WooCommerce خود روشن کنید
اکنون که یک صفحه سفارشی به زودی یا پشتیبانی ایجاد کرده اید، بیایید آن را فعال کنیم.
در اینجا می خواهیم فروشگاه را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهیم نه کل سایت را. برای انجام این کار، روی تب تنظیمات صفحه در ویرایشگر SeedProd کلیک کنید.
سپس تب Access Control را انتخاب کنید.

میتوانید از این تنظیمات برای تعیین اینکه صفحه بهزودی یا پشتیبانی در کجای سایت شما ظاهر شود و چه کسی آن را ببیند، استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید این صفحه را به افرادی که نقش کاربری یا آدرس IP خاصی دارند نشان دهید.
از آنجایی که میخواهیم سایت WooCommerce خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهیم، به قسمت «روشن/خاموش کردن URLs» بروید.
سپس فقط روی دکمه “شامل URL ها” کلیک کنید.

اکنون باید URL های فروشگاه ووکامرس خود را وارد کنید. این می تواند بسته به نحوه راه اندازی فروشگاه شما و اینکه آیا صفحات سفارشی ایجاد کرده اید، مانند یک صفحه سبد خرید سفارشی WooCommerce یا یک صفحه پرداخت سفارشی متفاوت است.
با این حال، هوشمندانه است که با تمام صفحاتی که WooCommerce به طور خودکار ایجاد می کند شروع کنید:
https://example.com/shop
https://example.com/cart
https://example.com/checkout
https://example.com/my-account
اگر فروشگاه شما محصولاتی دارد، باید آن URL ها را نیز اضافه کنید. فراموش نکنید که ستاره را درج کنید!
https://example.com/product/*
https://example.com/product-category/*
https://example.com/product-tag/*
ستاره یک علامت عام است که به SeedProd میگوید همه URLهایی را که با الگوی قبل از آن مطابقت دارند را شامل شود.
این بدان معناست که خریداران هنگامی که سعی می کنند به هر محصول، دسته بندی محصول یا برچسب محصول دسترسی پیدا کنند، صفحه پشتیبانی را مشاهده خواهند کرد.
هنگامی که همه این URL ها را اضافه کردید، روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.
قرار دادن فروشگاه خود در حالت تعمیر و نگهداری
اکنون آماده هستید تا فروشگاه WooCommerce خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید یا به زودی در هر زمانی عرضه شود. در داشبورد وردپرس خود، فقط به SeedProd » صفحات فرود.
سپس روی نوار لغزنده “غیر فعال” در زیر “به زودی” یا “حالت نگهداری” کلیک کنید تا به “فعال” تغییر کند.

اکنون فقط از فروشگاه WooCommerce خود در بخش ناشناس مرورگر بازدید کنید و طراحی سفارشی خود را خواهید دید و نه فروشگاه آنلاین خود را.
وقتی برای عمومی کردن فروشگاه خود آماده شدید، کافی است به آن بازگردید SeedProd » صفحات فرود.
سپس روی نوار لغزنده «فعال» کلیک کنید تا «غیرفعال» نشان داده شود. اکنون هر کسی که از سایت شما بازدید کند، فروشگاه ووکامرس شما را می بیند و می تواند محصولات و خدمات را طبق معمول خریداری کند.
امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه فعال کردن حالت پشتیبانی برای WooCommerce کمک کند. همچنین می توانید انتخاب تخصصی ما از بهترین افزونه های WooCommerce و راهنمای کامل گام به گام ما در مورد نحوه ایجاد یک خبرنامه ایمیل را بررسی کنید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک