
آیا می خواهید گزارش های ایمیل را در وب سایت وردپرس یا ووکامرس خود تنظیم کنید؟
لاگ های ایمیل به شما این امکان را می دهد که ایمیل های ارسال شده از سایت وردپرس خود را به کاربران نظارت کنید. این به شما کمک می کند مشکلات را عیب یابی کنید و وضعیت اعلان های ایمیل را بررسی کنید.
در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی رجیستری ایمیل وردپرس و رجیستری ایمیل WooCommerce را راه اندازی کنید.

پس از دنبال کردن این آموزش، میتوانید گزارشهای ایمیل را مستقیماً از ناحیه مدیریت وردپرس خود در قالبی آسان و قابل درک مشاهده کنید.
چرا لاگ های ایمیل را در وردپرس یا ووکامرس تنظیم کنیم؟
چه یک وب سایت کسب و کار کوچک با استفاده از وردپرس یا فروشگاه ووکامرس راه اندازی کنید، وردپرس به طور خودکار برخی از اعلان های ایمیل را برای کاربران شما ارسال می کند.
در یک وبسایت معمولی وردپرس، این پیامها شامل ایمیلهای بازنشانی رمز عبور، اعلانهای کاربر جدید، اعلانهای تغییر رمز عبور، نظرات و اعلانهای بهروزرسانی وردپرس است.
اگر یک فروشگاه آنلاین نیز دارید، ایمیل اهمیت بیشتری پیدا می کند. WooCommerce به طور منظم رسید های مشتری، جزئیات سفارش، اعلان های سفارش جدید و ایمیل های حساب کاربری را ارسال می کند.
همانطور که می بینید، اعلان های ایمیل برای عملکرد صحیح وب سایت شما و ارائه بهترین تجربه کاربری حیاتی هستند.
شما باید مطمئن شوید که این ایمیلها به صندوق ورودی کاربران میرسند و فقط ناپدید نمیشوند یا به اسپم ختم نمیشوند. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک ارائه دهنده خدمات SMTP مناسب برای اطمینان از تحویل ایمیل است.
برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه رفع عدم ارسال ایمیل وردپرس را ببینید.
همچنین میخواهید ببینید کدام ایمیلها و برای کدام کاربران ارسال شدهاند. این به شما امکان می دهد تا سابقه فعالیت ایمیل را نگه دارید که در چندین موقعیت مفید است.
موارد زیر تنها تعدادی از مواردی است که در آن رجیستری ایمیل مفید است:
- اطمینان حاصل کنید که اعلان های ایمیل به موقع تحویل داده می شوند.
- ایمیل های خود را با افزونه های فرم تماس وردپرس ردیابی کنید.
- ببینید ایمیل های ارسال شده توسط افزونه کار می کنند یا خیر.
- ردیابی فعالیت کاربر با استفاده از گزارش های ایمیل.
- اگر یک وب سایت عضویت دارید یا دوره های آنلاین می فروشید، فعالیت کاربران را پیگیری کنید.
- ثبت ایمیل سفارشات، رسیدها و اعلان های مشتریان خود را در ووکامرس نگه دارید.
همانطور که گفته شد، بیایید ببینیم چگونه به راحتی لاگ های ایمیل را در وب سایت وردپرس یا ووکامرس خود تنظیم کنید.
آموزش تصویری
اگر دستورالعمل های مکتوب را ترجیح می دهید، فقط به خواندن ادامه دهید.
راه اندازی لاگ ایمیل در وردپرس و ووکامرس
برای این آموزش ما از افزونه WP Mail SMTP استفاده خواهیم کرد. این به شما امکان می دهد ایمیل های وردپرس را با استفاده از هر ارائه دهنده خدمات SMTP، از جمله Gmail، Outlook، SendGrid، Amazon SES و غیره ارسال کنید.

مرحله 1: WP Mail SMTP را نصب و راه اندازی کنید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه WP Mail SMTP را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
در هنگام فعال سازی باید مراجعه کنید WP Mail SMTP » تنظیمات صفحه پیکربندی تنظیمات افزونه
ابتدا باید کلید مجوز خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری خود در وب سایت WP Mail SMTP پیدا کنید.

فقط کلید مجوز خود را کپی و جایگذاری کنید و سپس روی دکمه “بررسی” کلیک کنید.
در مرحله بعد، باید به بخش Mailer بروید و نحوه ارسال ایمیل های خود را در وردپرس انتخاب کنید.
WP Mail SMTP با هر سرویس SMTP کار می کند. گزینه های پیکربندی آسانی برای ارائه دهندگان خدمات SMTP محبوب مانند SendLayer، SMTP.com، Gmail، Outlook، Brevo (Sendinblue سابق)، Mailgun، SendGrid، Amazon SES و سایر خدمات SMTP وجود دارد.

با کلیک بر روی ایمیل، دستورالعمل هایی در مورد نحوه تنظیم آن به شما نشان داده می شود.
گزینه پیش فرض روی PHP mailer تنظیم شده است. ما استفاده از آن را توصیه نمی کنیم زیرا قابل اعتماد نیست.
از آنجایی که اکثر سرورهای میزبانی وردپرس به درستی برای ایمیل پیکربندی نشده اند، انتخاب این گزینه به این معنی است که ایمیل های وردپرس شما ممکن است هرگز به صندوق ورودی یا حتی پوشه های اسپم کاربران نرسد.
توصیه میکنیم از ارائهدهندهای مانند SendLayer، SMTP.com یا Brevo (Sendinblue سابق) استفاده کنید زیرا برای بهترین ارسال ایمیل بهینه شدهاند.
اگر سایر SMTP را به عنوان گزینه ایمیل انتخاب کنید، باید تنظیمات SMTP را ارائه دهید. می توانید آنها را از وب سایت ارائه دهنده خدمات SMTP خود دریافت کنید:
- میزبان SMTP: آدرس میزبان SMTP شما، که معمولاً به این صورت است: smtp.yoursmtpserver.com
- رمزگذاری: این معمولاً یا SSL یا TLS است
- پورت SMTP: معمولاً 465 است
- احراز هویت: احراز هویت را روشن کنید
- نام کاربری: نام کاربری ارائه شده توسط سرویس SMTP شما. این معمولا آدرس ایمیل شماست
- کلمه عبور: رمز عبور سرویس SMTP شما

پس از وارد کردن اعتبار نامه خود، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.
جایزه: مهم است که از یک آدرس ایمیل تجاری حرفه ای استفاده کنید تا مطمئن شوید ایمیل های شما قابل اعتماد به نظر می رسند.
مرحله 2: قابلیت ثبت نام ایمیل را فعال کنید
اکنون که تنظیمات پست الکترونیکی خود را در افزونه WP Mail SMTP تنظیم کرده اید، زمان آن رسیده است که ویژگی ثبت ایمیل را فعال کنید.
از صفحه تنظیمات افزونه، باید به تب “Email Log” رفته و کادر کنار گزینه “Enable Log” را علامت بزنید.

گزینه Email Log اطلاعات کلی و عیبیابی هر پیام ایمیل، از جمله تاریخ و زمان، موضوع، وضعیت ایمیل، آدرسهای ایمیل فرستنده و گیرنده، BCC و CC و پیوستها را ذخیره میکند.
این افزونه همچنین به شما اجازه می دهد تا گزارش های ایمیل وردپرس را به طور کامل فعال کنید. توصیه نمیکنیم این تنظیم را فعال کنید زیرا تمام محتوای ایمیل، از جمله اطلاعات شخصی یا حساس، را به صورت متن ساده در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره میکند.
برای ذخیره تغییرات، حتما روی دکمه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید.
مرحله 3: تست WP Mail SMTP Setup
اکنون که پلاگین SMTP را برای WP Mail راه اندازی کرده اید، بیایید آن را آزمایش کنیم تا مطمئن شویم همه چیز طبق انتظار کار می کند.
WP Mail SMTP این مرحله را آسان می کند. فقط برو به WP Mail SMTP » تنظیمات صفحه و به تب Email Test بروید.

از اینجا به سادگی آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی دکمه “ارسال ایمیل” کلیک کنید.
اکنون افزونه یک ایمیل آزمایشی به آدرسی که شما مشخص کرده اید ارسال می کند. سپس وضعیت تحویل ایمیل را روی صفحه نمایش به شما نشان می دهد.

مرحله 4: گزارش های ایمیل وردپرس خود را مشاهده کنید
شما می توانید گزارش های ایمیل وردپرس خود را در هر زمان و بدون خروج از قسمت مدیریت وردپرس مشاهده کنید.
فقط برو به WP Mail SMTP » رجیستری ایمیل صفحه گزارش را با لیستی از ورودیها از زمانی که گزارش ایمیل را فعال کردهاید مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده جزئیات مربوط به یک رکورد، نشانگر را روی آن نگه دارید و سپس روی پیوند “مشاهده” در زیر آن کلیک کنید.
با این کار ورودی گزارش ایمیل با نمای دقیق باز می شود.

می توانید از عملکرد جستجو برای جستجوی ورودی ها بر اساس آدرس ایمیل، موضوع، سرصفحه یا محتوا استفاده کنید (اگر ثبت محتوا را فعال کرده باشید).
همچنین می توانید ورودی های قدیمی تر را از رجیستری ایمیل خود حذف کنید. فقط از پیوند “حذف” در زیر هر ورودی استفاده کنید.
برای حذف چندین رکورد، باید هر ایمیل را انتخاب کنید و سپس روی منوی کشویی «عملکردهای گروهی» کلیک کنید تا «حذف» را انتخاب کنید.
سپس باید بر روی دکمه “اعمال” کلیک کنید.

اگر نیاز دارید گزارشهای ایمیل خود را دقیقتر تجزیه و تحلیل کنید یا گزارشهای تحویل خود را ایجاد کنید، میتوانید گزارشهای خود را به نرمافزار صفحه گسترده یا سرویس بازاریابی ایمیلی مورد علاقه خود صادر کنید.
همچنین می توانید به راحتی ایمیلی را که شکست خورده است دوباره ارسال کنید.

مشترکین WP Mail SMTP Pro همچنین می توانند تحویل ایمیل خود را در نموداری تجسم کنند که نشان می دهد هر روز چند ایمیل ارسال، باز و کلیک می شود.
این برای کاربران WooCommerce بسیار مفید است.

بررسی مشارکت در هر کمپین یا خبرنامه آسان است. گزارشها شامل تعداد بازها و کلیکها برای هر موضوع ایمیل است.
با کلیک بر روی دکمه نمودار نموداری از عملکرد ایمیل خاص را نشان می دهد.

و هر هفته، WP Mail SMTP خلاصه ای مفید از آمار عملکرد ایمیل شما را برای شما ایمیل می کند.
چیزی شبیه این به نظر می رسد.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه راهاندازی رجیستری ایمیل وردپرس و ثبت ایمیل WooCommerce کمک کند. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه نظارت بر فعالیت کاربر در وردپرس با گزارش های ممیزی امنیتی را ببینید یا لیست افزونه های ضروری ما را برای رشد سایت خود بررسی کنید.
اگر از این مقاله لذت بردید، لطفا در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدئویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک