حسابداری مجازی فرآیند ثبت، ذخیره و مدیریت تراکنش های مالی برای سایر شرکت ها از یک مکان دور است. در طول این فرآیندها، شرکتهای حسابداری درآمد و هزینهها را پیگیری میکنند تا به شرکتها کمک کنند تا سودآوری را بهبود بخشند، تصمیم بگیرند کجا پول خرج کنند، تصویر مالی بزرگتر را درک کنند و در صدر امور مالی قرار بگیرند.
راه اندازی یک کسب و کار حسابداری آنلاین دارای مزایای زیادی است – شما می توانید برنامه زمانی خود را بسازید، با هر شرکتی که می خواهید کار کنید و از خانه کار کنید. همچنین برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق به مدرک، تجربه زیاد در این زمینه یا پول زیادی نیاز ندارید.
اگر در حال بررسی یک ایده تجاری هستید، از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد که راه اندازی یک کسب و کار حسابداری مجازی ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. این راهنمای دقیق به تشریح اقداماتی که برای راه اندازی یک کسب و کار خدمات حسابداری آنلاین کاملاً جدید باید انجام دهید، می پردازد.
یک طرح تجاری بنویسید
نوشتن طرح کسب و کار اولین قدم برای شروع هر کسب و کاری از جمله کسب و کار حسابداری مجازی است. ایجاد یک طرح تجاری دقیق برای درک چگونگی کسب درآمد به عنوان یک حسابدار مجازی ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا برای تمام مراحل بعدی در این فرآیند آماده شوید.
بسته به اینکه حسابداران مجازی بالقوه چه تصمیمی برای افشای آن دارند، برنامه های کسب و کار می توانند کمابیش جزئی باشند.
در ابتدایی ترین شکل، یک طرح کسب و کار باید شامل اطلاعات زیر باشد:
- جزئیات بازار مانند رقبا، مشتریان هدف و صنعت؛
- کاوش اطلاعات در مورد مشکلات رایج مشتریان و نحوه حل آنها
- نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای خود را مرور کنید.
- جزئیات مالی مانند سرمایه در دسترس، جریان نقدی پیش بینی شده، سود و هزینه.
- برنامه های استراتژیک بازاریابی؛ و
- برنامه های رشد کسب و کار
البته می توانید با اطلاعات زیاد دیگری یک طرح تجاری ایجاد کنید. هرچه جزئیات بیشتری داشته باشد، برای موقعیت های مختلفی که ممکن است به عنوان صاحب کسب و کار پیش بیاید، آمادگی بیشتری خواهید داشت.
کسب و کار خود را نام ببرید
هنگامی که یک طرح تجاری محکم برای شرکت حسابداری آنلاین خود دارید، وقت آن است که نامی منحصر به فرد به آن بدهید. نام گذاری یک کسب و کار برای هرکس تجربه متفاوتی است.
برخی از افراد قبل از اینکه لحظه یورکا داشته باشند و نام کسب و کار مناسبی پیدا کنند، کمی طوفان فکری انجام می دهند. برخی دیگر برای ماه ها تلاش می کنند و حتی پس از آن مطمئن نیستند که آیا انتخاب درستی کرده اند یا خیر.
هر چه که ممکن است برای شما باشد، نام گذاری یک کسب و کار مهم است. نام کسب و کار شما در تمام اسناد، قراردادها و اسناد ظاهر می شود و به مشتریان کمک می کند تا آن را با برندی که نمایندگی می کنید مرتبط کنند.
با این حال، ارائه یک ایده برای نام کافی نیست زیرا باید مطمئن شوید که هیچ تجارت دیگری از نام مشابه استفاده نمی کند. در غیر این صورت، شرکتها ممکن است با اتهاماتی مواجه شوند که هیچ صاحب کسبوکاری نمیخواهد در ابتدای سفر با آنها مقابله کند.
اگر در انتخاب نام مناسب برای کسب و کار حسابداری مجازی خود مشکل دارید، بسیاری از ابزارها می توانند این فرآیند را بسیار ساده تر کنند. به عنوان مثال، مولد نام شرکت می تواند تنها با چند کلیک یک نام شرکت بالقوه ایجاد کند و در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند.
چگونه کسب و کار خود را تامین خواهید کرد؟
مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد تامین مالی است. هنگام راه اندازی یک کسب و کار حسابداری مجازی، می توانید یا خودتان تامین مالی کنید یا وام بانکی بگیرید. هر دو گزینه دارای مزایا و معایب منحصربفردی هستند، اما حسابداران آنلاین در صورت امکان باید مسیر تامین مالی خود را انتخاب کنند.
از آنجایی که شروع یک تجارت آنلاین حسابداری معمولاً شامل هزینه های گران زیادی نمی شود و یکی از سودآورترین گزینه ها است، حسابداران بالقوه می توانند کسب و کار خود را با حداقل 1000 دلار شروع کنند.
سرمایه برای راه اندازی یک کسب و کار حسابداری مجازی باید هزینه هایی مانند ایجاد وب سایت و اشتراک در یک راه حل نرم افزار حسابداری را پوشش دهد. این در صورتی است که قبلاً دسکتاپ یا لپ تاپ دارید. در غیر این صورت، هزینه های شما بیشتر می شود زیرا برای ارائه خدمات حسابداری مجازی به یک دستگاه قابل اعتماد نیاز دارید.
چه تصمیم به تامین مالی شخصی یا گرفتن وام بانکی داشته باشید، مطمئن شوید که یک شبکه ایمنی مالی برای پوشش هر گونه هزینه غیرمنتظره ای که در مراحل اولیه شروع یک کسب و کار رایج است ایجاد کنید.
دریافت مجوز و مجوز
حتی اگر شرکتی که راهاندازی میکنید فقط آنلاین است، همچنان باید مجوزها و مجوزهای لازم را دریافت کنید تا مطمئن شوید که تمام مراحل قانونی را دنبال میکنید.
دریافت مجوزها و مجوزها برای هر کشور متفاوت است، بنابراین بهتر است خود را در مورد قوانین کشور یا ایالتی که قصد دارید در آن کار کنید، آگاه کنید.
به عنوان مثال، راه اندازی یک تجارت آنلاین حسابداری در ایالات متحده به مجوزها و مجوزهای زیر نیاز دارد:
- جواز کسب و کار عمومی یا مجوز – اکثر ایالت ها از همه صاحبان مشاغل می خواهند که مجوز کسب و کار عمومی را دریافت کنند که به آنها اجازه می دهد یک تجارت را چه به صورت آنلاین و چه آفلاین اداره کنند.
- ثبت نام شرکت – حسابداران باید یک نام برای کسب و کار خود ثبت کنند. این همچنین از استفاده دیگر صاحبان مشاغل از نام مشابه برای شرکت خود جلوگیری می کند.
- مجوز مالیات بر فروش – بسیاری از کشورها و ایالت ها به مجوز مالیات فروش نیاز ندارند، اما اگر در جایی که لازم است کار می کنید، این فرآیند یک شماره حساب در وزارت درآمد در اختیار شما قرار می دهد.
- گواهی استفاده – این مجوز مربوط به جایی است که شما قصد دارید تجارت کنید. حتی زمانی که از خانه کار می کنید به گواهی اشتغال به کار نیاز دارید.
ثبت شرکت
هنگامی که تمام مجوزها و مجوزهای لازم را دریافت کردید، نوبت به ثبت رسمی شرکت می رسد. در اکثر کشورها، حسابداران آنلاین می توانند از میان چهار ساختار تجاری رایج یکی را انتخاب کنند:
اگر مطمئن نیستید که کدام ساختار با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد، دریافت مشاوره حرفه ای از یک وکیل می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند. مالکیت انحصاری یک انتخاب محبوب برای حسابداران آنلاین است زیرا برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند و دارای سرمایه محدودی هستند ایده آل است.
گزینه دیگر این است که با یک LLC بروید. در حالی که یک LLC مسئولیت بیشتری دارد، شما همچنین می توانید از خدمات LLC برای کمک به راه اندازی یک LLC به طور موثرتر استفاده کنید. شروع با یک مالکیت انحصاری و انتقال به LLC با رشد کسب و کار شما نیز یک گزینه است.
یک حساب تجاری باز کنید
حتی اگر تجارت شما یک نمایشگاه انفرادی باشد، نمی توانید از حساب بانکی شخصی برای تراکنش های تجاری استفاده کنید. جداسازی هزینه های شخصی از حرفه ای برای حفظ تعادل سالم کار و زندگی ضروری است.
بازار مملو از شرکت ها و بانک هایی است که معاملات انحصاری را روی حساب های بانکی تجاری ارائه می دهند. باید کمی زمان بگذارید تا پیشنهادات موجود را بررسی کنید و بانکی را انتخاب کنید که فکر می کنید تمام خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد.
توصیه میکنیم بانکی را انتخاب کنید که حسابهای تجاری آنلاین رایگان ارائه میدهد، زیرا آنها برای کسب و کار حسابداری مجازی شما کاملاً کار میکنند. با این حساب ها می توانید در عرض چند دقیقه حساب باز کنید و به راحتی پرداخت ها، چک های واریز و زمان بندی انتقال پول را انجام دهید.
با این حال، رفتن به یک بانک سنتی و ایجاد رابطه با یک بانکدار محلی مزایایی دارد. اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، داشتن یک متخصص مالی در کنار شما از بسیاری جهات مفید است.
در نهایت، حسابداران مجازی باید روی ابزارهای باکیفیت برای ارائه خدمات حسابداری به سایر شرکت ها سرمایه گذاری کنند. به عنوان یک حسابدار مجازی، باید پول بیشتری را برای ابزارهای کاری خرج کنید زیرا آنها انعطاف بیشتری به شما می دهند و مزیت رقابتی را ارائه می دهند.
با توجه به اینکه حسابداران به طور روزانه به قدرت فناوری تکیه می کنند، باید روی سخت افزار و نرم افزار با کیفیت سرمایه گذاری کنند.
وقتی صحبت از ابزارهای سخت افزاری می شود، باید تصمیم بگیرید که می خواهید روی دسکتاپ کار کنید یا لپ تاپ. یک صفحه نمایش بزرگتر به کاهش فشار چشم کمک می کند، اما اگر قصد دارید در کنار ارائه خدمات حسابداری به دور دنیا سفر کنید، لپ تاپ انتخاب بهتری است.
در مورد نرمافزار، اکثر برنامهها روی رایانه شخصی یا مک اجرا میشوند، بنابراین اولویت شخصی است.
برای هماهنگی با حسابداری مشتری و مدیریت گردش کار، باید یک راه حل نرم افزار حسابداری تجاری قابل اعتماد خریداری کنید. علاوه بر این، یک پلت فرم کنفرانس ویدیویی با کیفیت یک راه عالی برای برگزاری جلسات و مصاحبه است.
در نهایت، یک ابزار نرم افزاری نظارت بر مالی کسب و کار می تواند به شما کمک کند بهترین خدمات حسابداری را ارائه دهید و در عین حال مراقب امور مالی خود باشید.
نتیجه
راه اندازی یک کسب و کار حسابداری مجازی نباید چالش برانگیز باشد و مطمئناً کار غیرممکنی نیست.
اگر می خواهید یک حسابدار آنلاین شوید، این راهنمای گام به گام مفید تمام چیزی است که باید در مورد کل فرآیند بدانید. یک نقطه شروع عالی برای کمک به شما در تعیین اینکه برای تبدیل شدن به یک صاحب کسب و کار حسابداری آنلاین موفق باید چه کاری انجام دهید را فراهم می کند.